Over hele landet ble det bakt boller til den store gullmedaljen. Stemningen meldes om god fra de ulike foreningene som deltok i det som internt i organisasjonen kalles "1/2 år igjen"-kampanjen. Det mobiliseres nå ekstra sterkt kun 6 måneder før høstens stortingsvalg.

Høyre-folk som sto på stand opplevde at folk var engasjert i helsepolitikk og trygghet for arbeidsplassene. Mange var frustrerte over at regjeringenikke tok finanskrisen på fullt alvor.

Redd for å miste jobben
- Vi fikk mange positive tilbakemeldingerfra velgere som ønsker å bytte ut regjeringen. Mange er redde for å miste jobbene sine, og ønsker en politikk som bidrar til å bevare arbeidsplasser og øke verdiskapingen. Høyre har en politikk som bidrar til å styrke lokale bedrifter, sier blant annet leder i Gran Høyre, Anne Hagen Grimsrud. Hun delte ut populære Høyre-boller i Gran sentrum.

Full gass fremover
Også i Horten/Borre var stemningen god.

- Det var veldig gøy å gå dørbank, og vi fikk mange fine tilbakemeldinger! Men mange var også opptatt av at vi måtte få til et samarbeid med Frp, sier kampanjeleder i Horten og Borre Høyre, Eva Mari Christensen.

- Folk tok hjertelig imot Høyre-folk på husbesøk og kontakten med velgerne ga flott respons og tilbakemeldinger. Budskapet vårt er enkelt, vi ønsker trygghet for helsen, trygghet for jobben, trygghet på veien, trygghet for læring og trygge lokalsamfunn. Høyre har ideene, løsningene og erfaringen som trengs for å lede Norge i en krevende tid. Derfor må Høyre i regjering etter valget. Vi tror på borgelig valgseier i 2009, Høyre er klar til å lede en slik regjering, sier Christensen.

Hun forteller at de jobber knallhardt og fortsetter suksessen etterEtt år igjen kampanjen.

- Igjen er vi ute på husbesøk og setter vårt preg på lokalsamfunnet. Vi tar med oss kjempehumøret og gir full gass fremover. Denne viktige valgkampen skal vi vinne. Lokalforeningenes innsats og direkte velgerkontakt skal sikre seieren i september, sier hun.

Overraskende
- Valgkampstart nå var overraskende på mange - enda mer overraskende var det da vi fortalte at vi hadde holdt på allerede i et halvt år med diverse arrangement, sier Olav Bergo i Sola Høyre. De hadde stand i Sola og Tananger sentrum.

Også i Voss var stemningen god og dørbankaksjonen fikk forsideoppslag i lokalavisen.

- Det er en nydelig dag på Voss. Mesteparten av forsiden på lokalavisa har gått til Høyres dørbankaksjon i helga, og vi har i tillegg fått en helside inne i avisa. Medlemmer i lokallaget har fått hyggelige tilbakemeldinger fra naboer om hvor kjekt det var å få besøk på døra, for ikke å snakke om meldinger fra folk som har gått glipp av besøk og ergrer seg over at de ikke var hjemme! Jeg er ikke i tvil: Dørbank funker, sier Iril Kirstine Schau Johansen i Voss Høyre.

Kampanjeleder i Horten og Borre Høyre, Eva Mari Christensen og Karl Otmar Røren opplevde mange hyggelige folk på dørbank

Karl Otmar Røren banker dører...

Stand i Eidskog i Hedmark. Fra venstre. Sidsel Mobrenna, Katya Grenness og Per Ole Rønning, tidligere ordfører i Jevnaker.

Fra venstre Katya Grenness, Sverre Holm og Sidsel Mobrenna

Gran Høyre hadde bollestand i "Vassenden". Fra venstre: Gro Merethe Johnsrud, Jan Egelandsdal, Marianne Fuglesang og Anne Hagen Grimsrud

Stand i finværet i Sykkylven...

Bent Høie og Kirsten Lode delte ut andre boller..

Sola Høyre hadde stand i Sola sentrum og Tananger sentrum. Andre boller, brosjyrer, ballonger osv ble det ut. Det ble delt ut nær 250 bolleposer (500 boller) og de gikk nesten tom etteren time. Her er Kirsten Lode i samtale med forbipasserende.

Høyrerepresentanter fra Tønsberg, Nøtterø og Tjøme holder stand

Geir Smeby og Svein Flåtten er ute og treffer velgere...

Stand på Tønsberg Torv..

Petter Berg og Svein Flåtten

Steinar Bjerk med ballonger og boller på Tønsberg Torv..

Erna på husbesøk, Voss...

Stort oppbud fra pressenda Erna banket dører...

Erna med sine dørbankere i Voss

Ordfører i Hole, Per Berger, sammen med noen unge damer som stakk innom standen i Hønefoss

Ingen tvil om hva som er budskapet til Ringerike og Hole Høyre på stand i Hønefoss. Samferdsel og E16 er viktig for regionen.

Nannestad Høyre delte ut ferske boller 14. mars.

Bolleaksjon på Ski Storsenter

Avisa Nordland

ab 24

Gjengangeren