- Klubbhuset ferdig og vil bli offisielt åpnet, med 4 nye og flotte garderober, ny kiosk og en 2 etg. som skal fungere som "brakka" for Askim fotballklubb. Her er et samlingsrom for 80-100 personer, cafe og kontorer til AFK. Her kan det skapes en sosial møteplass for klubben før og etter kamper og treninger, sier Hals.

Dette blir et fint tilskudd til alle aktivitetene som det er lagt til rette for i Askims idrettsatsing - som for å nevne noen er:

• Løpebaner med kunstdekke
  • 2 flotte Sandvolleybaner
  • Streetbasket
  • Skatepark
  • Kunstgressbane med undervarme
  • Askimhallen
  • Lysløype
  • Stadion
  • Tilstøtende folkepark m/fiskedam

- Det er lite partipolitikk rundt Askim idrettspark og idrettspolitikken i kommunen. Ingen partier har gjort mer enn andre, dette har vært et felles løft i alle år, og det håper jeg det skal fortsette å være, sier Hals.

- Askim skal være et trygt sted å vokse opp, og disse arenaene er med på å legge tilrette for gode rammer. Men det er alle de frivillige som skaper aktivitetene, trenere, lagledere, oppmenn og all annen dugnad som hver dag legger ned timesvis av timer for alle unge i Askim. Tusen takk til alle dere som bidrar, avslutter Hals.