Se videoen til TV Aftenposten her.

Noen korte facts hva vi gjorde i de sosiale medier nå i helgen i forbindelse med Høyres landsmøte:

• Det er postet over1500 meldinger på Twitter om Høyres landsmøte (#hlm), som ble gjengitt på Høyres nettsider løpende. En del av disse er svar fra Høyre på spørsmål og kommentarer. Så dette fungerte som et dialogverktøy. Til sammenlikning fikk Arbeiderpartiet 3187 twitter-meldinger under sitt landsmøte.
  • 1936 unike besøkende fulgte livebloggen
  • Vi fikk inn 804 kommentarer i liveblogg-vinduet (CoverItLive). Til sammenlikning fikk Arbeiderpartiet 250 kommentarer.
  • Vi publiserte 214 kommentarer i livebloggen
Akkrediterte bloggere:
Totalt var det 15 akkrediterte bloggere til stede på landsmøtet. Alt fra partiet Rødt via Vox Populi, Minerva og til konservative blåbloggere.
De hadde eget rom med direkte overføring fra LM salen (TV skjerm) og gratis Internett. De hadde fri tilgang overalt på LM på lik linje med delegatene. Alt av papirer fra LM var tilgjengelig.
Oppsummert føler vi at vi har klart å leve opp til de ambisjoner vi hadde satt oss på forhånd:
Direktesending og on demand-videoer:
Høyres direkte videosending ble åpnet 26.501 ganger gjennom landsmøtehelgen. I tillegg kom klikk på on-demand videoer (vi laget 19 enkeltsnutter fra landsmøtet).

2.481 ganger ble videostreaming åpnet av Erna Solbergs tale fredag 8. mai mellom 12.00 og 13.00. Gjennomsnittlig så seerene ca 29 minutter og 10 sekunder i denne perioden. Talen varte i cirka 1 time.

I fjor var tallet 10.000 under Ernas tale, men da kjørte VG.no vår spiller og bidro til å øke trafikk. I år fikk VG et streamingpunkt som gjorde at VG ble som 1 besøkende i vårt system, og de fikk all trafikk til sin videoserver.

I etterkant ble Erna Solbergs landsmøtetale fra fredag spilt av 1.805 ganger gjennom landsmøtehelgen.

Totalt ble det åpnet over 40.000 videostreamer gjennom landsmøtehelgen - det inkluderer da både livesending og on demand-videoer.