- Jonas Gahr Støre og Kristin Halvorsen prøver å skremme velgerne med at vi ikke kan bytte mannskap under en økonomisk krise. Det er en form for skremselspropaganda som ødelegger den demokratiske debatten.

Støre dristet seg også til å si at de borgerlige partiene ikke har støttet opp om krisetiltakene under finanskrisen. "Utenriksministeren må ha vært for lenge utenlands," svarte Erna Solberg. Hun måtte gjøre ham oppmerksom på at Høyre har støttet de aller fleste tiltakene. Høyres kritikk har vært at man ikke også har brukt skattelette, som er det virkemiddelet som også hjelper eksportbedriftene og som flere andre land har tatt i bruk med suksess.

- Vi får håpe Faktasjekk.no avslører Støre når han sier at Høyre ikke har støttet tiltakene mot finanskrisen, sier Hole.

Erna Solberg mente det kom frem mye borgerlig fellesgods: Siv Jensen og Lars Sponheim snakket om lavere skatt for næringslivet og folk med vanlige inntekter og sterkere satsing på kunnskap og forskning.

- Det er to viktige områder for å ruste dette landet bedre for fremtiden, sier Hole.

- Jeg merket meg også utenriksministerens frekke forsøk på å spre myter om borgerlig eldreomsorgspolitikk. Ved å "fortelle en historie" om en dame som bekymret seg for om hun måtte legge seg opp penger til egen eldreomsorg, søkte utenriksministeren å skape et vrengebilde av borgerlig politikk. Han fikk kontant svar fra Erna Solberg som direkte spurte ham hvilket borgerlig parti som går inn for at den enkelte skal betale mer for sin eldreomsorg. Selvsagt hadde Støre intet svar på dette, påpeker Hole.