Det er Vårt Land som skriver dette, referert av NTB og Aftenposten. Fornyingsministeren vil ikke fornye regelverket for søndagsåpne butikker. Det ergrer ordfører Tore Opdal Hansen (H) i Drammen, som ønsker et pilotprosjekt med søndagsåpen by.

Det er nå 324 søndagsåpne matvarebutikker i Norge. De er spesialtilpasset krav som begrenser størrelse. Ordfører Tore Opdal Hansen (H) i Drammen ønsker en mer liberal ordning som gjør det mulig for flere butikker å holde åpent på søndager, skriver Vårt Land.

Han ønsker å gjøre Drammen til pilotby for søndagsåpne butikker og vil ha et møte med Aasrud om saken. Men i et svarbrev skriver Aasrud at det er liten grunn til å holde et møte for å diskutere utprøving i Drammen. Hansen sier han er skuffet over avslaget og kaller det «en merkelig holdning fra statsråden».

- Det er bare et tidsspørsmål før man får en endring i loven. Det er helt urimelig at statsråden viser så liten vilje til å se på fornyelse, når hun har tittel som fornyelsesminister, sier Hansen.

Les hele saken her.