Erna får totalt støtte fra 62,3 prosent mens 22,3 prosent vil ha Siv i undersøkelsen som Sentio har tatt opp denne uken.

Draget på kvinner
Solberg får støtte fra hele 65,6 % av kvinnene (Siv 20 %), og noe lavere blant menn. (59 - 25 %)

I gruppen med flest nyetablerte får Erna en oppslutning på hele 73 % (Siv 20 %) og for de som er mellom 45 og 60 år vil 69 % (Siv 15 %) ha henne som statsminister.

Både blant ungdomsvelgere (52 % mot 30 %) og de over 60 (53 % mot 26 %) har Erna Solberg solid støtte i Hordaland.

Kun Frp velgere som har flertall for Siv
Det er stort flertall i alle partis velgere for Erna. 5 % av Høyres velgere ønsker Siv, mens 11 % av Frps's velgere ønsker Erna. SV, Ap, Venstre og Høyres velgere har alle over 70 % som foretrekker Erna Solberg ved en borgerlig regjering.

«Alle» elsker Erna
Ingen av partilederne har vokst i popularitet som Erna Solberg.
Solbergs utvikling i valgkampen er intet mindre enn imponerende. Kyrre Nakkim, leder i NRKs samfunnsredaksjon, mener at Solberg har vært god i hele valgkampen, men at «snuoperasjonen» på meningsmålingene kom som følge av det som skjedde på debatten i Kristiansand.
– I hele valgkampen har Erna Solberg vært rolig og inkluderende, og i Kristiansand ble det klart for alle at det ikke var hun som skapte problemene på borgerlig side, sier Nakkim.
Les hele saken på NRK

Rogaland vil ha Erna
Meningsmålingen som publiseres av Stavanger Aftenblad, bekrefter at Rogaland ivrer for regjeringsskiftet. 55 prosent av rogalendingene vil kaste Jens Stoltenberg som statsminister. Erna Solberg er den mest populære kandidaten.
Les mer her

Flere vil ha Erna nasjonalt
Stadig flere ønsker Erna Solberg (H) som statsminister. Rivalene Jens Stoltenberg (Ap) og Siv Jensen (Frp) går tilbake i ny måling. I juni var det 17 prosent ifølge Respons Analyses meningsmåling som ønsket seg Erna Solberg (H) som statsminister. I september har andelen økt med seks prosent til 23 prosent.
Dermed er det Erna Solberg som er den fremste kandidaten på borgerlig siden ifølge meningsmålingen til Respons Analyse.

Les mer her