Bookmakeren Betsson blir stadig mer siker på at Jens Stoltenberg er ferdig som statsminister i 2013. Aldri før har Erna Solberg vært like stor statsministerfavoritt som det hun er nå.

- Erna Solberg kommer stadig nærmere statsministerposten. Gallupene er gode, samarbeidsforholdene på borgerlig side har bedret seg, og det er sjelden at noen norsk regjering vinner tre valg på rad, sier sjef i Betsson Norge, Paul Myklebust i en pressemelding.

Erna Solberg (H)får 1.50 i odds, Jens Stoltenberg (Ap)2.70, Siv Jensen (Frp) 30.00, Knut Arild Hareide (KrF) 95.00,Trine Skei Grande (V) 95.00, Audun Lysbakken (SV)95.00, og Bjørnar Moxnes (Rødt) 250.00.

Statsministeroddsene indikerer at det kun er to reelle kandidater til statsministerposten ved valget i 2013. Erna Solberg er soleklar favoritt med odds på 1,50 mot Jens Stoltenbergs 2,70. Før vårens landsmøter var Jens Stoltenberg knepen statsministerfavoritt. Den siste tiden har oddsene på Erna Solberg falt kraftig etter positive samarbeidssignaler fra de andre borgerlige partiene, og et stadig sterkere borgerlig flertall på meningsmålingene.