Rekordresultat

Med 28,3 prosent har Unge Høyre gått 12 prosent opp siden skolevalget i 2009. skolevalget foretas ved over 400 videregående- og folkehøyskoler over hele landet, og nærmere 200 000 elever avgir stemme.

- Dette er et historisk skifte i norsk politikk, Unge Høyre har aldri vært så store i skolevalg, sier en svært fornøyd Paul Joakim Sandøy, leder av Unge Høyre. - Skolevalgsresultatet viser at elevene vil ha en ny regjering med et sterkt Høyre, avslutter han.

Klar for siste ukes innspurt

Det var en motivert Høyre-leder som mottok rekordresultatet på Høyres Hus. – Dette er fantastisk! Unge Høyre har stått på dag og natt for disse resultatene og jeg er veldig stolt av dem. Nå gleder jeg meg til at de skal bli med de siste seks dagene for å sikre valgseier for en borgerlig regjering med nye ideer og bedre løsninger, sier Erna Solberg.

- Vi har hatt masse dyktige folk ute i debatter og vi har den politikken ungdom ønsker som mer kunnskap i skolen og politikken for et samfunn med muligheter for alle. Dette er politikk ungdom er opptatt av og derfor blir Høyre det største partiet, sier Solberg.

Her kan du se resultatene for enkeltfylker og enkeltskoler