En undersøkelse gjennomført av rekrutteringsbyrået Hammer Hanborg viser at ansatte innen kommunikasjon, informasjon og markedsføring mener at Høyre er best blant partiene på kommunikasjon.

Resultatet i undersøkelsen bygger på svarene fra 921 personer i databasen til rekrutteringsbyrået. Alle jobber eller har tidligere jobbet med kommunikasjon, informasjon eller markedsføring.

Høyre gikk av med seieren foran Arbeiderpartiet og Fremskrittspartiet.

Nestleder Bent Høie i Høyre sier partiet for en tid tilbake bestemte seg for å legge om kommunikasjonsstrategien.

- I opposisjon er det lett å bli et parti som klager på alt. Vi bestemte oss for en tid tilbake at vi skulle være konstruktive, Norge er tross alt et godt land å bo. Vi ville derfor snakke om reelle problemer og lansere løsninger på det, ikke bare konstruere problemer, sier Høie.

Han sier partiet også har laget en tydelig strategi for hvordan de skal kommunisere i sosiale medier.

- Alle Høyre-representanter som skal være i sosiale medier, skal være der selv og ikke overlate innholdet til noen andre. Som Erna Solberg som er der og svarer direkte. I tillegg oppfordrer vi våre folk til å bruke de nye kanalene, men vi pålegger dem ingenting. I et stort parti kan vi ikke heller ikke kontrollere hva alle sier, så det må vi rett og slett bare stole på at går bra, sier Høie.