Aftenposten: Høyre får 17,2 prosent av stemmene, en fremgang på 4,6 prosentpoeng fra tilsvarende måling i starten av måneden.

Høyre-leder Erna Solberg er naturligvis svært fornøyd med målingen. - Dette bekrefter fremgangen vi har hatt på flere målinger den siste tiden, og det er svært hyggelig. Jeg tror dette skyldes at vi har fått frem et klart budskap om at en bedre skole, lavere skatt og bedre veier er viktige saker for oss, sier hun til Aftenposten.no.

Solberg mener en annen årsak til fremgangen kan være at velgerne ser på Høyre som samarbeidspartiet på borgerlig side. - Vi strekker ut hendene våre til de andre partiene, og viser at vi vil ha en borgerlig regjering, sier hun.

Hele saken i Aftenposten

Seks oppturer på rad
For sjette måling på rad går Høyre fram på TNS Gallup og TV2s måling. Denne gangen bare med 0,1 prosentpoeng til 18,6 prosent. Siden den siste målingen i august har Høyres oppslutning økt fra 14,0 prosent.

Et valg i dag ville gitt Høyre 32 mandater, som er ni flere enn ved valget for fire år siden.

Mer på TV2

God landsmåling i VG i dag

Høyre er 17,6% og er i siget!

Flere solide fylkesmålinger

Erna-effekten feier over Hordaland
Det blåser Høyre-vind over Hordaland. På en fersk meningsmåling gjør partiet et kraftig byks oppover og er eneste parti som kan notere fremgang. Les hele saken

Telemarksavisa (TNS Gallup): Stjernemåling for Røe Isaksen med 13,1 som er +1.8 siden forrige måling.

Vestfold (TNS Gallup): 17,5 som er vår sterkeste notering på Gallups målinger i Vestfold denne valgkampen, og som er +1,6 mot målingen sist onsdag. Les mer

Buskerud (TNS Gallup): 18,1. Dette er valgkampens høyeste notering for oss i Buskerud, og det er +1,8 siden målingen onsdag denne uken.

Høyre frem i Akershus! Les mer

Saken oppdateres fortløpende utover dagen