Parlamentarisk nestleder, Nikolai Astrup, er fornøyd

- Ingen andre partier kan vise til en så tydelig fremgang i mars. Velgerne ser at Høyres løsninger er best på å ta oss gjennom omstillingen og bygge bedre velferdsløsninger. Gamle ideer løser ikke morgendagens utfordringer. Høyre gjennomfører reformer for fremtiden. Ap vil ha løsninger fra fortiden: Skattenivå fra 2004, arbeidsmiljølov fra 1977, kommunestruktur fra 1960-tallet og togmonopol fra 1800-tallet

I løpet av mars har samarbeidspartiene blant annet presentert en bedre og mer fleksibel arbeidsmiljølov og styrket pasientenes rettigheter gjennom fritt behandlingsvalg.

- Vi styrker fundamentet for velferdssamfunnet ved å gi flere en mulighet til å få en jobb og bli selvhjulpne, og vi styrker velferden gjennom å innfri viktige rettigheter for pasientene. Åfå behandlet flere raskere er bra velferd for den enkelte, og bra for samfunnsøkonomien. At Arbeiderpartiet har lovet å reversere begge disse viktige endringene tror jeg velgerne har merket seg, sier Astrup

Les mer om meningsmålinger på Pollofpolls.no