Det er Nettavisens avdeling med designere og utviklere som har stått for vurderingen.De har trillet terningkast og sagt sin ærlige mening om partienes hjemmesider. Tilbakemeldingene er delt i tre: En generell vurdering av hjemmesidene, samt en mer dyptgående teknisk og designmessig gjennomgang.

Her er deres vurdering av Hoyre.no:

Høyre gir deg en link til sine hovedsaker og har tre saker som flasher i toppen. Alle med samme bilde. Det er mange personer på front, og litt lite politikk. Her har nok ideene vært bedre enn gjennomføringen. Likevel er siden svært godt profilerende og noen enkle klikk gir rask informasjon.

Design: Tydelig designprofil på forsiden. Det er ingen tvil om hvilket parti man er inne på her. Bra med frontfigur banneret. Viser at de har en leder som tør å vise seg fram. De klarer ikke helt å bestemme seg om logoen skal være blå eller orange når man klikker seg gjennom siden. Gjennomgående synes jeg at siden hopper fra layout til layout, så de burde legge litt ressurser i å samle hele siden i èn type visuell profil og gridsystem som kan fange opp innholdet på en litt mer helhetlig - det ville gjort susen.

Teknisk løsning: Meget bra markup. Korrekt bruk av h-tag. Forsiden og enkelte elementer andre steder er dog brukket i IE6.

Konklusjon: En god side med bra fokus på det som er viktig for velgerne. Pluss for kandidatfokuset og rent design.