Målgruppen for seminaret er nøkkelpersoner fra idretten,Høyres lokale tillitsvalgte som arbeider med idrett og andre som har interesse for idrettspolitikk.

Mange spennende navn fra idretten og politikken møtes til frisk meningsutveksling og inspirerende innledninger. Blant annet vil du får høre Jan Åge Fjørtoft, Børre Rognlien (innstilt som ny Idrettspresident i NIF), Tove Paule (avtroppende idrettspresident og lovende Høyrepolitiker), Skipresident Sverre K. Seeberg, Erna Solberg, Jan Tore Sanner og mange flere.

Dette seminaret kan gi deg nyttige bidrag til din og din foreningens arbeid med idrettspolitikken foran valget og neste kommunestyreperiode.

Program:

09.30 Oppmøte og registrering
10.00 Åpning ved Erna Solberg
10.15 Børre Rognlien, Norges Idrettsforbund
10.30 Hva gjøres lokalt? Gode erfaringer deles av Ann Sire Fjerdingstad, Ordfører i Øvre Eiker, Harald Victor Hove, Kulturbyråd Bergen, Jørn Berg, leder Klæbu IL og Tove Paule, avtroppende idrettspresident og 3. plass på listen til Drammen Høyre, diskuterer hva som er god lokal idrettspolitikk. Innspill og spørsmål fra deltagerne.
11.20 Pause
11.40 Hva skal idretten være? Jan Tore Sanner, Stig Inge Bjørnebye, tidligere landslagspiller Sverre Seeberg, President i Norges Skiforbund, Erik Unaas, ordførerkandidat i Eidsberg og ansvarlig redaktør av Sportmedia, diskuterer idrettens fremtid. Innspill og spørsmål fra deltagerne.
12.30 Jan Åge Fjørtoft-
12.45 Avslutning v/ leder av Høyres Idrettsutvalg Linda Hoftstad Helleland
13.00 Slutt

Påmelding til Linda Evjen pålinda.evjen@stortinget.no – det er et begrenset antall plasser så det er første mann til mølla.

For mer informasjon, ta kontakt med sekretær for Høyres Idrettsutvalg Sunniva Ihle Steinstad påsui@stortinget.no.