Høyre har ikke en hovedsponsor i LO som betaler millioner av kroner for valgkampen, derfor har Høyre invitert til en stor dugnad for å få penger til å kunne drive en god valgkamp over hele landet.

Høyre har nesten 3500 medlemmer som gir et lite beløp hver eneste måned for å støtte partiet. Det er pensjonister, studenter, og den vanlige mannen i gata som gir alt fra 50 til 200 kroner for å støtte kampen for en ny regjering med nye ideer og bedre løsninger. Men vi trenger støtte fra flere!

- Høyre er et parti som får inntekter basert på 17 prosent, men som har forventninger basert på 30 prosent. Vi har langt flere folkevalgte og medlemmer enn tidligere, og det krever betydelig ekstra til partiapparatet og opplæring. Høyre kommer til å ha nesten 12 millioner kroner mindre enn vi hadde i 2009 dersom vi ikke lykkes med å få inn mer penger i tiden som kommer, sier generalsekretær Lars Arne Ryssdal i Høyre.

I 2012 betalte 32000 medlemmer kontingent til Høyre på totalt 11 millioner kroner. Hele 7000 medlemmer, hvorav 3500 gir et lite fast beløp hver eneste måned, ga nesten 6 millioner kroner i tilegg. Høyre støttes altså av flere tusen privatpersoner som er med på dugnaden for å få en ny regjering med nye ideer og bedre løsninger.

- Høyre praktiserer full åpenhet. Det er også noen velstående mennesker som gir til Høyre, men de gir i sum langt mindre enn det LO gir til de rødgrønne partiene. Høyre har siden 2004 fortløpende offentliggjort hvem som gir bidrag på egne nettsider, sier Ryssdal.

- LO og Fagforbundet har varslet en rekordsstor støtte til de rødgrønne partiene, Høyres svar på dette er at alle som ønsker en ny kurs og som har mulighet til det bør gi et bidrag og bli med på dugnaden frem mot valget i 2013, avslutter Ryssdal.

Hvordan kan du gi et bidrag til Høyre?

Gå inn på denne siden eller send en e-post til kampanje@hoyre.no.