Høyre skal vinne valget gjennom at mange tusen frivillige blir med på dugnaden for en ny regjering. Allerede har over 8.000 medlemmer sagt ja til å stille aktivt opp for Høyre de neste ukene.

- Høyre skal gjennomføre over 400.000 husbesøk og det viktigste vi gjør vi valgkampen er å snakke med mennesker direkte om hva som er deres hjertesak foran valget i høst, sier generalsekretær i Høyre Lars Arne Ryssdal.

Så langt i 2013 har 8.300 medlemmer og sympatisører gitt et lite bidrag til partiet, hvorav 3.800 gir et lite fast beløp hver eneste måned. Det er pensjonister, studenter, og den vanlige mannen i gata som gir alt fra 50 til 200 kroner for å støtte kampanjen for en ny regjering med nye ideer og bedre løsninger.

- Vi har også invitert til en stor dugnad for å få inn penger til partiet. Vi er avhengige av støtte og veldig fornøyd med at mange tusen engasjerte mennesker stiller opp og bidrar, sier generalsekretær i Høyre Lars Arne Ryssdal.

I 2013 har vi satt medlemsrekord og allerede har 33.500 medlemmer betalt over 12 millioner kroner i kontingent til Høyre. Høyre støttes av flere tusen privatpersoner som er med på dugnaden for å få en ny regjering med nye ideer og bedre løsninger.

Det er også noen velstående mennesker som gir til Høyre, men de gir i sum langt mindre enn det LO gir til de rødgrønne partiene. Høyre har siden 2004 fortløpende offentliggjort hvem som gir penger på egne nettsider og er stolte av at det er mange tusen som vil bidra, sier Ryssdal.

Høyre er avhengige av støtte. Høyres generalsekretær varslet i Dagens Næringsliv den 10. november i 2012 at man måtte kutte i valgkampen på grunn av anstrengt økonomi. Høyre er et parti som får inntekter basert på 17 prosent, men som har forventninger basert på 30 prosent. Dette har kostet mye penger de siste årene.

-Til tross for gode inntekter har vi fortsatt bare et valgkampbudsjett på 22 til 23 millioner mot 29 til 30 millioner i 2009. Samtidig har LO varslet en rekordstor støtte til de rødgrønne partiene. Høyres svar på dette er at alle som ønsker en ny regjering og som har muligheten til det, bør gi et bidrag eller gjøre en innsats for partiet frem mot valget den 9. september, avslutter Ryssdal.

Hvordan kan du bli med på dugnaden frem mot valget?

Gå inn på http://dugnad.hoyre.no. Her kan du melde deg som frivillig i valgkampen eller gi et bidrag til partiet. Du kan også verve venner og kjente. Husk at din innsats kan avgjøre valget!