- Vanligvis takker man medarbeidere av når det slutter i jobben. I Oslo kommune er vi i stedet opptatt av å takke nye lærere på, sier byråd for kunnskap og utdanning Torger Ødegaard.

Tirsdag 17.september har om lag 465 nye Oslo-lærere og deres rektorer takket ja til en mottakelse i Oslo rådhus med både faglig og sosialt program. Oslo-skolen ansetter hvert år om lag 500 nye lærere og de siste tre årene har man invitert disse til rådhuset der de nyansatte får mulighet til å møte både ordfører, skolebyråden, direktør for Utdanningsetaten og ikke minst kolleger fra ulike Oslo-skoler, skriver kommunen på sin nettside.

- Oslo er opptatt av å ha gode lærere og vi vet det er konkurranse om de dyktigste i dette yrket. Vi synes derfor det er viktig å vise de nye lærerne at vi setter pris på dem, men også å fortelle at Oslo alltid vil være en utfordrende arbeidsgiver med store ambisjoner for skolesektoren, sier Ødegaard.