Kjære gode Høyrevenner og alle dere som besøker nettsiden vår

Det nærmer seg juletid og ferietid. Det er tid for å senke tempoet, tid for samvær med familie og venner og for å glede seg over høytiden. Men julen er også en fin tid for refleksjon over det som har vært, og over tiden vi har foran oss.

Når vi ser tilbake på året som har gått, er det mye å være takknemlig for. De fleste av oss opplever trygghet, velferd og god livskvalitet. Norge er i mindre grad enn andre rammet av finanskrise, og våre naturressurser gir oss muligheter som andre land bare kan drømme om.

Når vi går inn i det nye året, har vi likevel en jobb å gjøre for å gi flere mennesker en mulighet for å oppfylle sine drømmer. Vi skal sørge for at barn kan lære mer, slik at de får enda bedre i livet. Vi skal gi de som faller utenfor en ny sjanse. Vi skal gi alle dem som skaper arbeidsplasser en bedre mulighet for å lykkes. Alt dette vil trygge velferden vår også i fremtiden.

Vi har et fantastisk Høyreår bak oss, der vårt politiske arbeid har gikk rekordsterk oppslutning. Velgerne ønsker åpenbart nye ideer som gir bedre løsninger på de utfordringene som folk, familier, bedrifter og organisasjoner møter i hverdagen. Den sterke tilliten gir oss et stort ansvar, og forplikter oss til enda større innsats fremover.

Men før vi går inn i det nye året og alle utfordringene vi skal løse, skal vi ta oss tid til ro og samvær i julen. Jeg gleder meg til å feire jul med familie og venner i Bergen. Jeg ønsker deg og dine en riktig god jul, og alt godt for det nye året.

Erna Solberg