Høyre er landets største parti, i følge Dagens Næringslivs partibarometer som er utført av Sentio Research Norge.

- Folk er lei regjeringen og slutter opp om oss. Folk opplever at vi snakker om saker som berører dem. Når vi snakker om arbeidslinjen og viktigheten av at folk er i arbeid og ikke på trygd, så kjenner folk seg igjen og er av opptatt av denne problemstillingen. Det samme gjelder når vi snakker om prioritering av kreftbehandling. Vi snakker om saker som berører folk i hverdagen, og da treffer vi folk hjemme, sier Høyre-leder Erna Solberg til avisen.

Høyre går frem hele 7,1 prosentpoeng, og 32 prosent av de spurte svarer at de ville stemt Høyre dersom det var stortingsvalg i morgen. Høyre raser forbi Ap som oppnår 30 prosent. Frp får 13,2 prosent.

- Alle må forberede seg på å jobbe hardt det neste året. Men vi skal også forberede oss på å overta regjeringsmakt. Uansett skal vi ikke hvile på laurbærene. Jeg vet det blir en tøff kamp, sier Høyre-leder Erna Solberg til avisen.