Statsminister Erna Solberg (H) er opptatt av at vi må ta vare på utviklingen i Norge, for å sikre fremtiden til fremtidige gernerasjoner. - I mylderet av enkeltsaker så er det en retning i det vi gjør, sa statsministeren på pressekonferansen onsdag, og sikter til at regjeringens retning er å fornye, forenkle og forbedre Norge.

Hele pressekonferansen kan du se her.

- Høyre gikk til valg på nye ideer og bedre løsninger. Jeg mener vi er godt i gang med med både å realisere nye ideer på viktige områder og skaffe oss bedre løsninger på mange, sier Solberg.

Hun påpeker at selv om Norge er et utrolig bra land å bo i, er det ikke gitt for fremtiden.

- Det samfunnet som er i dag trenger ikke være slik om 20 år hvis vi ikke tar vare på utviklingen, sier statsministeren, og sikter til en god økonomisk og sosial utvikling.

- Vi har vært bekymret for at politikken som er ført tidligere ikke har bidratt til at vi har ivaretatt dette på samme måte i årene som kommer. Derfor har vi vært opptatt av å fornye Norge, vi har vært opptatt av å forbedre Norge, og vi har vært opptatt av å forenkle Norge, sier Solberg.

Høyre-Frp-regjeringen er igang med å fornye, forenkle og forbedre Norge, for å sikre at det samfunnet neste generasjon tar over gir like muligheter som i dag.

- Vi har tatt viktige politiske skritt i retning av å skape det samfunnet våre barn skal overta og ha mulighet til å finansiere velferdssamfunnet som i dag, sier Solberg.

Her kan du lese om regjeringens satsingsområder, og hva regjeringen har levert på så langt.

Se hele pressekonferansen her.