I Loppa kommune i Finnmark ble oppslutningen om Høyre så godt som doblet fra 2011 til 2015, fra 17,3 prosent i 2011, opp 16,8 prosentpoeng til 34,1 i 2015 – en oppgang på 97,5 prosent.
- Vi har hatt en fantastisk valgkamp, og har vært en veldig positiv, sammensveiset og blid gjeng som har reist med båt rundt i kommunen for å drive valgkamp, og jeg tror vi har markedsført Høyre på en god måte, og da var det veldig hyggelig å få så god oppslutning. Nå er det forhandlinger om ordførersetet som gjelder, men det er fremdeles ikke avklart, sier Ståle Sæther, leder i Loppa Høyre.

Den største veksten i prosentpoeng i Norge var i Moskenes Høyre, som økte med 19 prosentpoeng.
- Her er grunnen at Høyre i Moskenes er helt nystartet, men et resultat på 19 prosent er vi godt fornøyd med, og nå er vi også i forhandlinger om ordførerplassen, sier Therese Amalie Holtan Larsen, leder og ordførerkandidat for Moskenes Høyre.

Men størst vekst av alle i år opplevde Åseral kommune, som mer enn doblet tallene fra 2011 til 2015, til 26,5 prosent oppslutning i år. Hilde Stuestøl Berg, leder i Åseral Høyre, er godt fornøyd med det:
- Vi har hatt en god valgkamp, vi har gjort masse husbesøk, og i Åseral er det ikke vanlig å gjøre det, så mange av husstandene vi besøkte hadde aldri hatt besøk før i det hele tatt. Vi har fått vist oss fram på en virkelig god måte, og med dobbelt så mange plasser i kommunestyret i år ser vi fram til å jobbe videre, sier Berg.

Her er topp ti av Høyre-vekst i årets valg:

Kommune

Prosent