Hvorfor stemme Høyre 14. September?

Med bare få dager igjen av årets lokalvalkamp ville vi stille ordførerkandidat Øystein Tvedt noen spørsmål om hvordan alternativet ser ut på venstresiden, og hvorfor han bør bli ordfører i verdens beste by. Her får du også svar på hva som er Øysteins sine viktigste prosjekt for den kommende perioden!

Hvorfor bør folk stemme på Høyre 14. september?

Vi har 16 år med gode resultater å vise til etter at Høyre kom til makten. Vi har en skole som leverer gode resultater. Vi har bygget nye skoler i nesten alle bydeler. Vi har full barnehagedekning, folk trives i byen vår. Høyre ønsker å bygge videre på alt som er positivt i Ålesund. Derfor vil vi satse enda mer på gode lærere. Vi vil videreutvikle sentrum, gjøre Ålesund til en grønnere og mer miljøvennlig by, og få orden på økonomien.

Hva gjør deg til en god ordfører?

Jeg tror det aller viktigste for en ordfører er et brennende engasjement og ønske om å gjøre denne byen enda bedre. Det har jeg. Jeg er født og oppvokst i Ålesund, og det er ingenting som opptar meg mer enn å være med på å skape en enda bedre by. Men ingen ordførerkandidat er perfekt, og jeg har heller ikke svarene på alt, derfor er det spesielt viktig for meg å lytte til de dyktige ansatte og ikke minst alle innbyggerne. Deres innspill er uvurderlig. I tillegg har jeg en god økonomiutdannelse i bakhånd, noe som kan komme godt med i de utfordrende tidende vi vet kommer.

Hva er det viktigste prosjektet du ønsker å realisere i løpet av den kommende perioden?

Den største utfordringen Ålesund Kommune står ovenfor de neste fire årene er å få bedret økonomien. Alle politikerne i bystyret, over flere perioder, har vært for ivrige til å investere i kommunen. Vi er stolt over det vi har fått til, men de neste fire årene, krever det at vi er flinkere til å sette på bremsen. Noe av det viktigste vi kan gjøre, er å gå systematisk gjennom hele kommunen, for å finne ut hvor vi kan bruke pengene smartere. Dette er viktig for at Ålesund fremdeles skal levere gode tjenester til våre innbyggere.

Hva tenker du om muligheten for at Arbeiderpartiet kan få makten i Ålesund?

For det første vet vi jo ikke helt hva prosjektet blir. Jeg har ikke hørt en eneste ide eller løsning fra Arbeiderpartiet denne valgkampen, utover at «Nok er nok», og at de vil ha makt. Valget handler ikke om hvem som har mest lyst på makt, valget handler om hvem som har de beste løsningene for Ålesund. Jeg lover å jobbe hver dag for at vi skal komme ut av ROBEK, sikre gode tjenester for innbyggerne og videreutvikle byen vi alle er så glad i.

Helt til slutt, Øystein, hva er det beste med Ålesund og den typiske Ålesunderen?

Det beste med Ålesund er at her er et hav med muligheter. Det finnes bokstavelig talt ingen grenser for hvor hva vi kan få til i Ålesund. Vi har ressurser i havet, ressurser i næringslivet, men først og fremst har vi utrolige gode menneskelige ressurser. Det beste med Ålesunderen er at han aldri blir fornøyd, og alltid vil forbedre seg. Det kan jo være vanskelig for oss politikere, men det er derfor vi er der vi er, og derfor vi skal fortsette å være verdens beste by!