samarbeidsavtalen, artikkelbilde
Samarbeidsavtale i Aremark Kommune mellom SP, Høyre og KrF

Avtale om samarbeid i Aremark kommune mellom Senterpartiet, Høyre og Kristelig Folkeparti 2015-2019

Ved kommunevalget i Aremark fikk Senterpartiet en oppslutning på 28,4 prosent, Høyre en oppslutning på 27,6 prosent og Kristelig Folkeparti en oppslutning på 13,8 prosent. Med nesten 70 % av stemmene bak seg - og 12 av 17 mandater i kommunestyret, gir dette de tre samarbeidende partier et solid grunnlag for å ta ansvar for en trygg og god styring av Aremark kommune i kommende fireårsperiode.
De tre samarbeidende partier har derfor søkt sammen i både et valgteknisk samarbeid og også funnet grunnlag for å etablere en politisk plattform for den neste fire årene. Den politiske plattformen vil være toneangivende for satsinger og prioriteringer i kommunebudsjettene i perioden og i saker som blir fremmet i kommunestyret.

Aremark Senterparti, Aremark Høyre og Aremark KrF (heretter kalt «Samarbeidspartiene») inngår med dette valgteknisk samarbeid i Aremark kommunestyre og er enige om felles politisk plattform for valgperioden 2015-2019.

Se den signerte avtalen her.