Pressemelding: Ny statssekretær fra Agder Høyre

Sørlandet er igjen representert i Regjeringen med Statsråd og landsdelen er også representert i regjeringsapparatet med statssekretær. Det er svært gledelig, uttaler fylkeslederne i Agder Høyre, Arne Thomassen og Harald Furre.

Foto: Kommunal og moderniseringsdepartementet
Pressemelding:

Sørlandet er igjen representert i Regjeringen med Statsråd, og landsdelen er også representert i regjeringsapparatet med statssekretær. Det er svært gledelig.

Dette uttaler fylkeslederne i Agder Høyre, Arne Thomassen og Harald Furre etter at statsministeren presenterte sin utvidede Regjering på slottsplassen i ettermiddag.

Vi gratulerer Åse Michaelsen med posisjonen som eldreminister. Det er en viktig posisjon i seg selv. Dessuten er det svært viktig at landsdelen er representert i Regjeringen. Michaelsen kjenner landsdelen godt etter mange år som stortingsrepresentant og de siste fire årene som leder av Sørlandsbenken på Stortinget. Hun er en offensiv og uredd representant for landsdelen som vi har store forventninger til.

Vi er også svært tilfreds med at Aase Marthe Horrigmo er utnevnt som statssekretær i Kommunal- og moderniseringsdepartementet. Dette departementet er viktig for kommunesektoren generelt og vår landsdel spesielt.

Horrigmo har både tung teoretisk kunnskap og lang erfaring med kommunesektoren, både som forsker, konsulent og ikke minst som politisk rådgiver for ordføreren i Kristiansand. Der har hun vært svært sentral i arbeidet med kommunereformen. Hele tiden trekker hun på teoretisk tung kunnskap ervervet blant annet gjennom sitt doktorgradsarbeid. Horrigmo kjenner også hele landsdelens utfordringer godt og vil bli et viktig kontaktpunkt inn i regjeringen.

Høyre i Agder er også tilfreds med at Monica Mæland får ny oppgave i regjeringen. Mæland har tett tilknytning til landsdelen og kjenner Sørlandet godt. Hun har vært en god støttespiller i posisjonen som næringsminister og fortsetter nå med stort og viktig ansvarsfelt i Kommunal- og moderniseringsdepartementet.

For mer info, kontakt:

Fylkesleder Harald Furre, mobil: 982 81 890