Her er den nye ledelsen i Hordaland Høyre

Hordaland Høyre avholdt 27.-28. februar sitt årsmøte på Sandsli i Bergen. Peter Christian Frølich ble valgt som ny leder.

Hordaland Høyre takket Liv Kari Eskeland for sin innsats for fylkesforeningen gjennom hennes seks år som leder.

Peter Christian, kanskje bedre kjent som PC, er utdannet jurist, og har vært innvalgt på Stortinget siden 2013. I sin tale til årsmøtet ba han hordalendingene ruste seg for økonomisk turbulens i årene som kommer, men minnet samtidig om at ingen i Norge er så vant med omstilling som nettopp hordalendinger.

- Hordaland har vært gjennom stormer før. Ingen har en så sterk skaperkraft som oss. Vi kommer alltid tilbake, sterkere enn noen gang, sier PC.

Sammen med seg i arbeidsutvalget får han Tom Georg Indrevik, varaordfører i Fjell kommune som 1. nestleder og Karstein Totland, ordfører i Masfjorden kommune som 2. nestleder. Kjersti Pettersen fra Bergen fikk gjenvalg som kvinnepolitisk leder. I arbeidsutvalget sitter også AU-medlem Gunnar Moland fra Odda, leder for Bergen Høyre, Anne Lorgen Riise og gruppeleder på fylkestinget for Høyre, Mona Røsvik Strømme – i tillegg til lederne for Hordaland Unge Høyre og Hordaland Senior Høyre.