Vestland Høgre søker en regional valgkampvinner

Høyre skal gjennomføre den mest effektive kommune- og fylkesvalgkampen noensinne og søker i den anledning en utadvendt og uredd person til stillingen som regionale valgkampmedarbeider. Vi er på jakt etter et talent som er ute etter en unik opplevelse i en svært lærerik jobb i perioden høsten 2018 til september 2019 i en 100% stilling.

Som regional valgkampmedarbeider er du en sentral del av Vestland Høgres kampanjeteam. Som regional valgkampmedarbeider har du ansvar for praktisk oppfølging og tilrettelegging av valgkampen for lokalforeningene i det nye Vestland fylket. Arbeidsoppgavene dine blir å bistå den nasjonale kampanjeavdelingen og Vestland Høgre i den praktiske gjennomføringen av valgkampen.

Hos oss vil du få nyttig erfaring og samtidig mulighet til å bygge nettverk. Stillingen som regional valgkampmedarbeider vil gi deg verdifull erfaring i arbeidslivet. Som valgkampmedarbeider er man ansvarlig for oppfølgingen av mange frivillige og du blir et viktig bindeledd i organisasjonen. Det gir deg et enormt stort kontaktnett.

Du vil ha kontorplass på Høyres Hus i Bergen og du vil jobbe tett med toppkandidater og fylkessekretærer. Du rapporterer til Høyres sentrale kampanjesjef.

Arbeidsoppgavene vil være:

• bistå lokalforeningene til å bygge opp tilstrekkelig med dugnadsmedarbeidere
  • bistå lokalforeningene med gjennomføring av vervekampanjer
  • kartlegge og holde oversikt over arrangement hvor det bør skje kampanjeaktiviteter
  • følge opp regional opplæring og oppfølging i bruk av verktøy som app, husbesøk, malsystem og lignende
  • følge opp regional opplæring og oppfølging i bruk av sosiale medier, presseoppslag o.l
  • sørge for at valgkampmateriell og valgkampeffekter blir distribuert og benyttet
  • bistå Vestland Høgre i oppfølging av lokalforeninger hva planlegging og gjennomføring av ulike oppgaver (f.eks SoMe, leserinnlegg, morgenaksjoner og lignende)
  • gjennomføre aktiviteter besluttet fra fylket eller fra kampanjeavdelingen
  • bistå Vestland Høgre og kampanjeavdelingen i å planlegge for valgkampturné – både i regi fylke/region med også sentrale turneer
  • oppfølging av lokalforeningene for gjennomføring av sentrale aktiviteter som valgkampturné, ringedugnader, innsamlingsaksjoner og lignende
  • holde foredrag og presentasjoner
  • det må påregnes stor reisevirksomhet og en del helgejobbing

Vi ønsker å ansette snarest og frem til 20. september. Den rette kandidaten rekrutteres i tett samarbeid mellom Vestland Høgre og den nasjonale kampanjeavdelingen.

Noen ønsker:

• Engasjement for Høyres politikk.
  • Du har erfaring fra valgkamp og/eller tilsvarende arbeid (salg på stand, gate eller dør)
  • Evne til å motivere, engasjere og styre et team mot gode resultater.
  • Du er initiativrik og du har en sterk gjennomføringsevne når du har et konkret resultatmål i sikte
  • Du har en god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
  • Du er pålitelig og strukturert
  • Det er en fordel om du har førerkort (trenger ikke egen bil)