Hvordan logger jeg inn i et tillitsvalgverktøy?

For å kunne bruke disse verktøyene må du være tillitsvalgt i Høyre

Tilgang til Høyres verktøy for tillitsvalgte, styres via vervene du har og knyttes opp mot medlemskapet ditt i partiet. For å kunne logge på, må du ha en såkalt Høyre-ID som lages basert på hvilken e-postadresse du er oppført med i medlemsregisteret.

NB! Selv om det er samme e-postadresse du bruker når du logger inn her på Mitt Høyre, er dette av sikkerhetshensyn IKKE samme bruker. Vær klar over det når du bestemmer deg for passord på de ulike løsningene (det er mulig å bruke samme passord begge steder).

• Klikk på ønsket «Tillitsvalgtverktøy»
  • Alle verktøyene som er tilgjengelige her, benytter det samme systemet for brukernavn/passord. Hvilke verktøy du får tilgang til, styres av vervene dine som ligger i medlemsregisteret. I dette eksempelet skal vi sette opp- og logge inn en bruker på «Medlemskapsregister (Winorg)».
  • Dersom du allerede har et brukernavn/passord, angi det her. Dersom du ikke har noen bruker, eller har glemt passordet, klikk på «Har du glemt ditt passord?»
  • I dette eksemplet, tar vi utgangspunkt i at du ikke har noen bruker fra før. Etter å ha klikket på «Har du glemt ditt passord», får du opp skjermbildet nedenfor. Klikk på knappen som anvist.
  • Oppgi e-postadressen din og klikk «Send». Du vil kort tid etter motta en e-post.
  • Ved å klikke på lenken i den mottatte e-posten, vil du bli tatt til skjermbildet nedenfor. Angi passordet ditt.
  • Du har nå opprettet din Høyre-ID. Herfra og ut trenger du BÅDE din mobiltelefon og en pc/mac eller nettbrett for å fullføre oppsettet.
  • Via pc, mac eller nettbrett, klikk her for å åpne tillitsvalgtverktøy på nytt.
  • Oppgi ditt brukernavn og passord, og trykk på «Logg inn».
  • Etter å ha logget inn på din pc, mac eller nettbrett, vil du få opp skjermbildet nedenfor. La skjermbildet stå, og gå til neste punkt.
  • Ta fram din mobil, og gå til “App Store” (hvis du har iPhone) eller Google Play (hvis du har Android). Klikk på “Søk” og skriv deretter inn “Google Authenticator”. Last deretter ned programmet (på iPhone gjøres dette ved å trykke på “Hent” (se bildet)).
  • På din mobil, start Google Authenticator (1), deretter “Start konfigurering”. Dersom du får spørsmål om at Google Authenticator vil bruke kameraet ditt, svar “OK” til dette. Videre trykk på “+”-tegnet (2). I neste skjermbildet, trykker du på “Skann strekkoden” (3).
  • Mobilen din vil nå vise kamerabildet med en grønn firkant. Gå tilbake til skjermbildet ditt fra punkt 10, og hold mobilskjermen din med den grønne firkanten over den firkantete QR-koden. Når du kommer nær nok, vil skjermbildet på mobiltelefonen din endre seg.
  • Du får opp en engangskode på mobilskjermen din (1). Gå til feltet der det står “Enter your passcode here”(2). Klikk deretter på knappen i bunnen av skjermbildet (3).
  • Noter deg recovery-koden din (se nedenfor). Den vil du trenge dersom du mister mobilen. Merk deretter av i feltet for at du har notert deg koden før du bekrefter ved å trykke på knappen nederst.
  • Du er nå ferdig, og kan gå i gang med å bruke verktøyene! Et lite ekstra tips: Neste gang du logger deg på Høyres systemer og taster inn koden din fra Google Authenticator-app’n, klikk av i feltet “Remember this browser” før du går videre. Da slipper du å taste inn koder hver eneste gang du logger inn.

Tilbake til Tillitsvalgtverktøyene