Historisk sommertur med Sarpsborg Senior Høyre

Sommerturen  i år blir i  1000  års  jubileets ånd onsdag 1. juni.  Guider på turen er Trond Svandal og Ingrid Biørnstad.

Vi i styret håper det er av interesse for våre medlemmer å få vite mer om den historiske bakgrunnen for tiden før Olav den Hellige anla byen vår og om hvilke "hemmeligheter" St.Mariesgate har å by på.  Vi inviterer derfor på en fortidsreise.

Fremmøte Sarpsborg Rutebilstasjon onsdag 1. juni kl. 10.00.

Vi starter med Kalnes hellerisninger via Bjørnstad hvor vi finner et båtgrav. Videre over Tingvoll ved Tingvollheimen hvor det finnes gravplasser, over Tune gård med kopi av Tune steinen. Videre over Valaskjold ned til Kongsgården på Alvim. Tilbake til St.Olavs voll.  Guiden på denne delen er Trond Svandal.

Neste etappe starter i St.Mariesgate 1. Her vil Ingrid Biørnstad være guide og fortelle historien om St.Mariesgate.

Lunsj med mineralvann og kaffe med kake serveres på Festiviteten ca. kl. 13.00. Drikke utover mineralvann bestilles og betales av den enkelte.

I hovedsak vil guidingen foregå i bussen.

Pris for turen er kr. 500,-. Betaling skjer på bussen.

Bindende påmelding innen 18. mai 2016 på mail eller telefon til Dagny Lunde dagnylun@nline.no tlf. 69143498/97692484 eller Eva Bjella hallgbj@online.no tlf. 90889796.

Ta gjerne med venner og bekjente!

Hilsen Tiltakskomiteen