Fornyet tillit til Linda, Frank og Torhild

Nominasjonskomiteen i Sør-Trøndelag Høyre, la torsdag frem sin innstilling på Høyres stortingsvalgliste. –Vi har et fantastisk lag på stortinget og i regjering i dag, det foreslår vi å videreføre, sier komiteleder Michael Momyr.

Her er innstillingen fra nominasjonskomiteen;
1. Linda Helleland, Klæbu
2. Frank Jenssen, Trondheim
3. Torhild Aarbergsbotten, Ørland
4. Ove Vollan, Rissa
5. Mari Holm Lønseth, Trondheim
6. Ingvill Dalseg, Oppdal
7. Niklaus Haugrønning, Trondheim
8. Sindre Nilsskog, Trondheim
9. Guro Angell Gimse, Melhus
10. Jan Grønningen, Agdenes
11. Yngve Brox, Trondheim
12. Frank Norvik, Røros
13. Ingrid Skjøtskift, Trondheim
14. Dag Willmann, Hitra
15. Eva Lundemo, Malvik
16. Michael Birkeland, Trondheim

- Denne listen har en god fordeling, både med hensyn til kjønn, alder og geografi, i tillegg gjenspeiler den i stor grad forslagene vi har fått fra våre egne kommuneforeninger i fylket, sier Momyr.

Linda Helleland får fornyet tillit på topp, sammen med Frank Jenssen og Torhild Aarbergsbotten på henholdsvis andre og tredjeplass. Aarbergsbotten rykket opp som fast møtende representant da Helleland ble utnevnt til kulturminister 16. desember 2015.

- Vi opplever i dag et veldig godt og samkjørt team fra Sør-Trøndelag. Frank og Torhild har gjort en fenomenal jobb for å ivareta fylkets interesser og er dyktige, stødige politikere. Momyr fastslår at det aldri var aktuelt med en annen listetopp enn Helleland. –Jeg har kjent Linda siden hun var en ung, idealistisk kvinne i Unge Høyre som var levende opptatt av samfunnet rundt seg. Hun har, gjennom hardt arbeid, utviklet seg til å bli en av de aller dyktigste politikerne i Norge. Linda har gått inn i politikken med både hjerte og hode, det er nok derfor hun har blitt så populær både innen- og utenfor partiet, sier han.