Høyre vil ha fart på veiplanleggingen

Høyres ordførerkandidater i Vest-Agder jubler over Regjeringens prioritering av E39.

Vår ordførerkandidat i Songdalen, Anders Ramsland er opptatt av at planleggingen nå ikke blir forsinket.

- Høyre har lenge presset på for å få fart på veiutbyggingen. Prosjektet er fremskyndet og veiselskapet er opprettet for å få helhetlig og rask gjennomføring. Nå er det kommunenes jobb å sikre en god men rask behandling av detaljene. Høyre skal presse på så det ikke bli noe sinke i systemet sier han.

Kommunedelplanen er allerede vedtatt i Søgne, Mandal og Lindesnes og skal til behandling i Songdalen og Kristiansand i september. Planleggingen videre vestover blir overtatt av det nye selskapet.

- I Søgne, Mandal og Lindesnes har Høyre vært pådrivere for å få planleggingen i havn, og reguleringsplanen i Søgne kan være ferdig allerede på nyåret. For Songdalen og Kristiansand håper vi å ha rammene klare i september, sier Ramsland, og understreker viktigheten av en ny vei på Sørlandet.

- Vi vet hva en ny vei fører med seg. Den blir tryggere med mindre ulykker. Den løfter næringslivet og knytter byene og distriktene tettere sammen. En ny vei er viktig for hele regionen.