Fersk måling: Høyre største parti i Vestfold!

En fersk meningsmåling fra Respons analyse viser at Høyre ligger an til å bli største parti i Vestfold. Høyre går frem med 1,1% fra august, mens Arbeiderpartiet faller med 1,2%.

-Dette gir en fantastisk inspirasjon i innspurten av valgkampen. Nå er Høyre i posisjon til både å sikre seg tre mandater og til å bli største parti i Vestfold, så dette er morsomt, sier Kårstein Eidem Løvaas, førstekandidat på Vestfold Høyres stortingsliste.

Løvaas får støtte av tredjekandidat Erlend Larsen, som på dagens måling ligger an til å komme inn. –Det er klart dette er svært gledelige nyheter, selv om det bare er en måling. Nå blir det full gass inn mot valget, fastslår Larsen.

Sammen med andrekandidat Lene Westgaard-Halle har Larsen og Løvaas fulgt samme oppskrift som Høyre i resten av landet: Snakk om egen politikk. Derfor har Vestfold Høyre i sin valgkamp fokusert på fritt brukervalg i helsevesenet, på kvalitet i utdannelsen og på fortsatt satsing på samferdsel. –Der flere av våre motstandere har vært mer opptatt av å snakke om andre partiers politikk, har vi hatt som policy å snakke om Høyres politikk. Jeg tror folk har fått nok av skittkasting – sannheten er at det går godt i Norge, og at regjeringens politikk virker, sier Westgaard-Halle.

Meningsmålingen er tatt opp blant 601 respondenter i perioden 30. august til 4. september, og gir følgende resultat i prosent:

Parti

2.1

0.8

2.7 *)

Dette ville gitt følgende mandatfordeling:

Parti

Stortingsvalget 2013

Mai 2017

August 2017

September 2017

Rødt

SV

MDG

Ap

Sp

Venstre

KrF

1 *)

Høyre

Frp

Andre

Totalt

7 **)

Utjevningsmandatet er ikke fordelt.

For bakgrunnstall, se her.