Takk for tilliten, Vestfold!

Etter en lang valgkamp kan Vestfold Høyre gjøre opp status. Alle målene fylkespartiet satte seg før valget ble nådd.

-Før valget satte vi oss fire mål – Høyre skulle bli største parti, vi skulle over 30% i oppslutning, vi skulle ha vekst i oppslutningen og vi skulle ha tre mandater. Alle disse fire målene er oppnådd – og Vestfold er eneste fylke i landet der Høyre oppnår alle disse fire tingene, forteller en fornøyd toppkandidat Kårstein Eidem Løvaas. Han kan nå se frem til fire år som «benkeleder» for Vestfoldbenken på tinget – en oppgave som påhviler førstekandidaten fra det største partiet.

-Det tror jeg kan bli en spennende oppgave, og jeg har som mål at vi skal klare å sette Vestfold enda bedre på kartet enn i forrige periode. Da må vi samarbeide på tvers av partigrensene, og det håper jeg vi skal klare, sier Løvaas. Han er svært fornøyd med å få med seg to dyktige partikolleger på tinget.

-Målingene har jo lenge indikert at Lene Westgaard-Halle skulle komme inn. At Erlend Larsen også kom inn var noe vi øynet håp om mot slutten av valgkampen – og da valgdagsmålingene kom så vi samme tendensen der. Det gikk imidlertid en stund før vi kunne slippe jubelen helt løs, forteller Løvaas.

Tredjekandidat Erlend Larsen fra Sandefjord er også veldig fornøyd med å være inne på Stortinget.    –Da tallene begynte å tikke inn på valgnatten var det nesten uvirkelig. Jeg ville ikke helt tro på det før det var helt sikkert, og fulgte opptellingen med stor spenning, sier Larsen.  Han ser frem til å ta fatt på arbeidet på Stortinget. –Det er mange lokale saker det er viktig å sette på dagsorden, og som jeg gleder meg til å ta fatt på, sier Larsen.

Andrekandidat Lene Westgaard-Halle deler begeistringen fra første- og tredjekandidaten. –Dette skal bli moro. Jeg er kjempeimponert over den frivillige innsatsen som er lagt ned i Vestfold Høyre fra folk som har gått på husbesøk, stått på stands, skrevet leserinnlegg og sørget for at Vestfold Høyre oppnår det høyeste antallet representanter på Stortinget siden 80-tallet, sier Westgaard-Halle, som også er fungerende leder i Vestfold Høyre.

Vestfold Høyres gruppe er samstemt i sin takk for tilliten: -Tusen takk for tilliten – vi skal gjøre vårt beste for å innfri forventningene!