God jul fra Viken Høyre

Året 2020 har for alle vært et helt spesielt år. 12. mars holdt statsminister Erna Solberg sin pressekonferanse som har preget hele Norge i tiden etterpå.

Fra venstre: Kari Sofie Bjørnsen, 2. nestleder, Kristin Ørmen Johnsen, fylkesleder og René Rafshol, 1. nestleder.

For mange er det fremdeles uvirkelig at vår statsminister skal fortelle folk hvor mange de kan invitere i selskap, eller beslutte andre inngripende tiltak i enkeltmenneskers liv. Store økonomiske krisepakker er vedtatt, og det brukes oljepenger som aldri før. Alt dette har vært helt nødvendig og riktig for å hanskes med koronapandemien. Situasjonen er fremdeles meget alvorlig, men vi ser lyspunkter. Både vaksine og det faktum at Norge har et godt økonomisk utgangspunkt gjør at vi ser mot 2021 med håp og optimisme.

Jul betyr for mange tid med familie og venner. I år har vi kanskje mer enn før også blitt oppmerksomme på ensomhet og at ikke alle gleder seg til jul. Vi håper at dere får kost dere med julemat, juletradisjoner og fine aktiviteter, selv om det kanskje er i mindre grupper enn normalt, og følger opp om det er noen som trenger en ekstra hilsen eller oppmerksomhet.

2021 byr på en rekke aktiviteter for oss i Høyre som vi håper vil gå sånn noenlunde normalt. Vi har Viken Høyres årsmøte i januar, Høyres landsmøte i mars, og ikke minst en utrolig spennende valgkamp foran oss. Skal vi sikre nye fire år med Erna er vi ikke tvil om at hver og en av oss må bidra skikkelig! Meningsmålingene for Høyre er gode, men det er «meningsmålingen» på valgdagen som teller. Vi er tjent med å snakke om Høyres løsninger og ikke snakke om alle andre. La det bli det som kjennetegner Høyre!

Det er enormt mange Høyre-medlemmer og folkevalgte som har gjort en formidabel innsats i året som har gått. Den tilliten vi har blant folk må vi fortsette å ta godt vare på. Takk til dere alle.
Programkomiteen kommer snart med sitt reviderte forslag til Høyres program for neste stortingsvalg. Takk for alle verdifulle innspill, som gjør at det gode utkastet som ble levert i høst blir enda bedre. Fra Viken Høyre er Tone W. Trøen, Henrik Asheim og Sandra Bruflot representert i programkomiteen. Når det nye forslaget kommer i januar, kan man fremdeles gi innspill. Det er viktig for Høyre at medlemmene engasjerer seg i dette, for det er jo sammen vi blir skikkelig gode.

Vi vil rette en særskilt takk til vårt fylkessekretariat som under vanskelige arbeidsforhold som vanlig har gjort en solid jobb, ikke minst i forbindelse med stortingsnominasjonsmøtene som for første gang ble avholdt digitalt. Det gikk helt utmerket! Det får oss til å reflektere over alt det nye vi har lært i dette krevende året også…

Til dere som ikke er aktive nå i lokalforeninger, kommune- eller fylkesstyre, ta kontakt med din lokale foreningsleder om inspirasjonen skulle komme. Vi har alltid bruk for deg. Og du har forhåpentligvis glede av å bli med på laget. Vi skal jo vinne valget 😊.

Vi i Viken Høyres ledertrio ønsker alle en fredelig og god jul, og alt godt for det nye året 2021.