Viken Høyres fylkestingsgruppe søker politisk rådgiver

Viken Høyres fylkestingsgruppe består av 22 faste representanter og en kommunikasjonsrådgiver. Vi ønsker å styrke laget ved å ansette en politisk rådgiver med særlig ansvar for klima og miljø, næring og plansaker.

Som politisk rådgiver vil du bistå oss med å få gjennomslag for politiske saker, utvikle ny politikk sammen med gruppen og utføre kommunikasjonsarbeid i samarbeid med kommunikasjonsrådgiver. I tillegg til å ha mye kontakt med våre politikere, vil du også måtte ha god kontakt med lokale Høyre-politikere i fylket.

Vi ser for oss at du har god kjennskap til norsk politikk og interesse for og kunnskap om fylkeskommunens ansvarsområder. I tillegg til å være faglig sterk har du god evne til å sette deg raskt inn i kompliserte saker. Du vil også like å sette deg inn i andre fagfelt, og ta tak i andre oppgaver. Med andre ord er du selvgående og initiativrik. Du liker at arbeidsdagen kan variere like mye som arbeidsuken, med høyere arbeidstrykk i perioder, for eksempel i forbindelse med valg eller budsjettprosesser.

Stillingen rapporterer til gruppeleder, og er en 100% fast stilling. Tiltredelse så snart som mulig.

Arbeidsoppgaver

• Oppfølging av saker for og sammen med fylkestingsgruppen, herunder utarbeidelse av notater, kommunikasjonsrelaterte oppgaver, arrangere møter, og holde god orden på aktiviteter
  • Politikkutvikling i samarbeid med fylkespolitikerne
  • Videreutvikle gode relasjoner til interessenter, grupper og organisasjoner