10 grunner til å stemme Høyre i Alstahaug

1. Nytt hovedsykehus i Sandnessjøen

Alstahaug Høyre er kritisk til prosessen rundt nytt Helgelands- sykehus. Et fremtidsrettet og sterkt sykehus på helgelandskysten er helt nødvendig for å sikre fremtiden til hele vår region. Alstahaug Høyre vil fortsette å jobbe hardt for å sikre fremdrift i prosjektet Helgelandssykehuset 2025. Det er viktig at vi raskest mulig får bygd et nytt og moderne hovedsykehus for hele Helgeland i Sandnessjøen.

2. Sandnessjøen som distriktsvennlig regionsenter

Høyre vil at Alstahaug og Sandnessjøen skal fungere som et naturlig og sterkt regionsenter for hele vår region. Gjennom å arbeide for bedre samferdsel, et styrket kultur- og fritidstilbud samt å bidra til å opprettholde og styrke lokalt næringsliv bygger vi en sterkere og mer bærekraftig region, som er rustet til å møte fremtidens utfordringer – ikke minst knyttet til klima og miljø.

3. Høyre med omsorg for alle

Høyre vet at vi alle, en eller annen gang i livet, kommer i kontakt med den kommunale helse og omsorgssektoren. Vi har fantastiske ansatte i eldreomsorgen, som i likhet med pasientene fortjener et sykehjem tilpasset dagens krav til innhold og kapasitet. I stedet har de fått tomme lovnader om nytt sykehjem. Alstahaug Høyre vet at et økonomisk løft må til for å kunne realisere en slik lovnad, og vi er beredt på å ta dette ansvaret.

4. Vi skal skape en skole der alle kan lykkes

Høyres mål er at alle barn skal trives og oppleve mestring på skolen. Trygge og gode lærere er det beste virkemiddelet for å få til dette. Derfor må Alstahaug kommune være en attraktiv arbeidsplass, og investere i lærernes kompetanse. I tillegg må skolen gjøres mer tilpasset hver enkelt elev. Høyre vil legge til rette for flere valgfag på ungdoms- skolen, mer praktisk undervisning og tilpasning etter nivå.

«Vi vell sjå stjerne’!»

5. En god og verdig eldreomsorg