5 grunner til å stemme Bokn Høyre

1. Bokn skal være en JA kommune

Høyre vil at Bokn skal være en JA-kommune som spiller på lag med folk, frivillighet og næringsliv. Bokn skal være en attraktiv, forutsigbar og god kommune å bo, jobbe og leve i og vi ønsker en kommune som ikke gjør ting vanskeligere enn de er. Du skal få bestemme mest mulig over egen hverdag og eget liv. Høyre skal si JA når vi kan, og nei KUN når vi må.

2. Fritidstilbud for alle!

Vi i Bokn Høyre skal alltid være positive til initiativ fra frivilligheten. Et bredt idretts- og aktivitetstilbud sikrer muligheter til bevegelse og engasjement, bidrar til integrering og fremmer god helse. Da må det være enkelt å etablere og drive aktiviteter. Bokn skal være en ja-kommune for lag og foreninger.

3. Trygg skole

Skolen skal være en plass hvor både elever og lærere trives.

Da må vi gjøre det som må til for å få kvalifiserte læreren, sørge for oppdatert læreverk og tilby mer praktisk læring. Slik får vi en bedre skole som i større grad motiverer elevene våre

4. Det skal være godt å bli gammel i Bokn

Vi må se til at alle i kommunen får en god og verdig eldreomsorg. Vi vil arbeide for en enda mer aldersvennlig kommune, styrke eldreomsorgen og hjemmetjenestene, slik at de eldre får bo hjemme lengst mulig.

Pleietrengende eldre skal kunne forvente en kompetent helsetjeneste som gir de valgfrihet og bestemmelse, og har nok ressurser til å la de være seg sjøl helt til livets slutt.

Det er viktig med gode møteplasser, smakfulle måltider og et variert aktivitetstilbud til alle eldre, slik at man kan leve gode liv – hele livet!

5. Jobbe på lag med de som skaper jobber

Det skal være lønnsomt og attraktivt å skape arbeidsplasser i Bokn!

Vi heier på de som ønsker å skape noe! Gode lokalsamfunn krever sterke bedrifter.

Det gir arbeidsplasser og velstand.

Vi vil ha en tett dialog med næringslivet og lytte til de behovene bedriftene har. Bokn Høyre vil at kommunen skal oppleves som løsningsorientert medspiller, som ønsker å spille på lag med næringslivet. Bokn vil gjøre det lettere, gjennom rask og effektiv saksbehandling, å etablere ny og utvide næringsvirksomhet i kommunen.