Dramen Høyres årsberetning 2021

Drammen Høyres årsberetning 2021

Skrevet av Kjell Arne Hermansen, Leder av Drammen Høyre.

Året 2021 ble i likhet med 2020 preget av corona-pandemien. Det førte til at en rekke medlemsmøter ble gjennomført digitalt i starten av året. Drammen var også en av kommunene som ble rammet hardt av pandemien, noe som medførte at mye av den planlagte aktiviteten for året utgikk eller måtte gå over til digitale flater.

Et nytt tiltak for året for å forsøke å samle nøkkelpersoner på tvers av kommune-, fylke- og stortingsnivå var å gjennomføre samhandlingsmøter. Møtene ble gjennomført som digitale i vårhalvåret og fysisk på høsten. Målet med møtene, som ble gjennomført annenhver måned, var å ha en arena der folkevalgte på alle nivåer kunne møtes sammen med styret for å diskutere aktuelle problemstillinger og spørsmål.

I løpet av sommeren gikk smittetallene ned i takt med at vaksinasjonstallene gikk opp. Det førte til at en rekke planlagte fysiske aktiviteter som husbesøk, stands og medlemsmøter lot seg gjennomføre høsten 2021. Det var svært gledelig å endelig kunne møte Høyre-folk fysisk, noe vi også så på oppmøtet under medlemskvelden på Jonas B hvor om lag 30 mennesker møtte opp.

For å holde informasjonsflyten oppe rundt medlemsmøter og i valgkampen har det blitt sendt ut en rekke mailer til alle medlemmer, i tillegg til flere brev til våre medlemmer uten e-postadresse.

Videre har styret arrangert flere medlemsmøter, både fysisk og digitalt, hvorav ett møte har vært åpent for alle. Både Facebook, e-post og brev har blitt brukt som informasjonskanaler til dette.

I løpet av året har styret gjennomført 10 styremøter, hvorav majoriteten av disse har blitt gjennomført digitalt på Zoom. Til tross for at styret har måttet jobbe digitalt store deler av året, har man hatt en god ansvarsfordeling og fordelt konkrete oppgaver til alle styremedlemmene.

I forkant av programbehandlingen av Høyres stortingsvalgsprogram behandlet politisk utvalg og styret hele programmet og sendte inn prioriterte endringsforslag hvorav flere av disse ble vedtatt. I forkant av årsmøtet har også politisk utvalg utarbeidet flere resolusjoner.

Styret har hatt et høyt aktivitetsnivå, innført nye møteplasser slik at folkevalgte og styret kan møtes og drevet med politikkutvikling.