Nytt liv i Drammen park

Det blir tilbud for store og små når Drammen Park nå får nytt liv.

Det er gledelig at vi nå setter i gang fase 2 av vitaliseringen av Drammen Park. Et hjørne av parken som dessverre har blitt lite brukt og har vært litt glemt og bortgjemt. Byggingen av parkscenen til byens 175-års jubileum i 1986 hadde de beste intensjoner, men det ble aldri det samlingsstedet man håpet på og bruken har vel vært heller sparsom. Jeg kan faktisk bare huske et par-tre arrangementer som jeg har vært på og ingen av de er de siste 15 årene. Nå er scenen revet og den skal gi plass til ett aktivitetsområde for litt større barn, unge og voksne. En slags Nøstedhallen i miniatyr, men med andre tilbud i tillegg. Det skal være utfordringer for alle med flere ferdighets- og vanskelighetsnivåer. Ballspill, akrobatikk, skatepark og rekreasjon.

I overgangen mellom lekeplassen ned mot Ypsilon blir det bygget ett toalettbygg med aktivitetsområde over og på sidene. Toaletter er noe som har vært etterspurt helt siden lekeplassen ble bygget. Nå blir parken åpnet opp, modernisert og tilgjengeliggjort på en helt annen måte enn den har vært de senere årene. Nå kan hele familien, med både små og store barn og kanskje noen lekne voksne også glede seg over en vitalisert park. Om det blir en suksess på lik linje med lekeplassen ser vi høsten 2016 når aktivitetsparken står ferdig og klar til bruk.

Prosjektet har kommet i stand med stor påvirkning og innspill fra byens borgere; miljøet i Nøstedhallen, idrettslag og foreninger. Dette er innbyggermedvirkning i praksis. Jeg ser med glede frem til at prosjektet blir ferdigstilt og håper at mange med meg vil sette pris på tilveksten og vil bruke Drammen park som et rekreasjonsområde og et sted for aktivitet, lek og moro.