Årets første medlemsmøte

Med gjester fra Tønsberg Høyre og fra Stortinget

Torbjørn Fevang kunne ønske Jan Tore Sanner og Margret Hagerup hjertelig velkommen til Færder!

Leder av Færder Høyre, Torbjørn Fevang, kunne ønske 40 medlemmer fra Færder og spesielt Tønsberg Høyre hjertelig velkommen til medlemsmøte i kommunestyresalen på Tinghaug i kveld.
Og ikke minst til Jan Tore Sanner og Margret Hagerup som hadde tatt turen fra Stortinget for å besøke oss 👏🏼☺️💙

Margret åpnet med å skryte av besøkene til Teiehøyden barnehage og Velle Industrier som de hadde besøkt tidligere på dagen sammen med blant annet Trygve Egenes (utvalgsleder for oppvekst).

Jan Tore snakket engasjert om hvilke utfordringer vi ser i dag med frafall og mobbing i skolen, og Margret om skoleeiers handlingsrom.
Lese – skrive – regne. Dette er så viktig læring for at hverdagen skal fungere for den enkelte. Og det er viktig å få rekruttert nye lærere og yrket må snakkes opp!

Jan Tore forteller at barnehagene er blitt større og større siden barnehageforliket i 2003. Norge har den beste barnehagemodellen i verden. Det snakkes mye om fleksible barnehageopptak, det har de i Stavanger.

Jan Tore og Margret tok for seg, grunnskolen, karriereveiledning som er så veldig viktig! Tettere samarbeide mellom ungdomsskolene og videregående. Fravær på videregående og fraværsgrensen som fjernes. Det ble snakket om friskolene og ikke minst fritt skolevalg som er på vei tilbake inn i Vestfoldskolene 👏🏼😄

Jan Tore forteller: «-For 5 år siden besøkte jeg Vestskogen barnehage, som kunnskapsminister sammen med Høyre-ordfører Jonstang, for å se hvordan det ble jobbet med tidlig innsats i barnehagene. Alle barnehager hadde fått ansatt en spesialpedagog. Denne gangen besøkte vi Teiehøyden barnehage sammen med ny Høyre-ordfører Tom Mello. Det var utrolig inspirerende å høre hvordan barnehagene jobber for å unngå at små problemer i barnas liv får vokse seg store. Færder oppnår enestående resultater, og er en foregangskommune når det kommer til tidlig innsats».

Utvalgslederne i Færder holdt hvert sitt innlegg i tillegg til ordfører. Trygve Egenes et innlegg om ny barnehage og hva med svømmehall?
Jan Helge om avlastningsboliger for unge, og Pål om hvordan vi må få fart på kommunen.
Tom om sine første 100 dager som ordfører.

Så ble alle takket av, noen med en Høyre-blomst, og ønsket vel hjem 😄

Tusen takk for besøket, hjertelig velkommen igjen! 😊💙