Årsmøte 2021

Litt om året som har gått

Fra v; Tom Mello, Jan Helge Fosse, Torbjørn Fevang, Lise Larsen Lie, Edgar W. Hansen, Kathrine Ese, Erik Holmelin, Gard Milton og Pål Ese. Jette Dyrnes, Kirsten Aaseby Bergersen og UH var ikke tilstede da bildet ble tatt

Årsmøte til Færder Høyre ble avholdt 25. november 2021 i kommunestyresalen på Borgheim.

Det har vært avholdt både digitale og fysiske styremøter og medlemsmøter, samt hyggelig samvær til politiske samtaler på «Blåcafé». Vi fikk også til strandryddedag 25. april på øyene utenfor Nøtterøy.

Unge Høyre har ikke hatt så stor aktivitet men har hatt representant i styret.

Seniorene har holdt en lav profil dette året på grunn av covid-19, men nå har aktiviteten tatt seg opp og på årsmøtet 5. oktober ble det valgt nytt styre der Erik Holmelin ble valgt til ny leder av seniorforeningen.

Kommunestyregruppa og styret har hatt et godt samarbeid. Gruppeleder er Tom Mello og nestleder Marion Berg.

Færder Høyre deltok med 17 delegater på Vestfold og Telemark Høyres digitale årsmøte som ble delt opp i to møter, 30. januar og 10. april, og Tom Mello har vært Færder Høyres representant i politisk utvalg. I Vestfold og Telemark Høyres digitale styremøter har Torbjørn Fevang, Renate Sølversen Berge og Pål Ese deltatt.

Jan Helge Fosse var 9. kandidat til stortingsvalget.

Færder Høyres Kårstein Eidem Løvaas var stortingsrepresentant fram til 13. september og Renate Sølversen Berge har møtt som vara på Stortinget.

Valgkampen har foregått både digitalt og fysisk og vi var glade når vi endelig kunne komme ut å møte velgerne igjen både på stands, Høyre-walk og husbesøk. Resultatet ble ikke som ønsket, men Færder Høyre ble det 8. beste av Høyres lokallag i hele landet med en oppslutning på 29,9%. I tillegg beste Høyrelag i Vestfold og Telemark og største parti i alle valgkretser og forhåndsstemming i Færder. Takk til Pål Ese for en formidabel ledelse av valgkampen!

Færder Høyre ut på «Høyre-walk»
Jan Helge Fosse, Kathrine Ese, Tom Mello, Cathrine Gulbransen og Pål Ese i Sandefjord på valgkamparrangement med statsminister Erna Solberg
Edgar W. Hansen og Magna Flatmo på stand

Nytt styre, enstemmig valgt er:

Leder – Torbjørn Fevang

1.nestleder – Pål Ese