Enighet om valgteknisk samarbeid

Færder Høyre har signert avtale med Frp, Venstre, INP og Sp

Signering av valgteknisk samarbeidsavtale 20. september 2023 mellom Høyre, FrP, Venstre, INP og Sp

Nå er vi enige!

Valgteknisk samarbeidsavtale ble signert i går kveld onsdag 20. september. Høyre får sammen med FrP, INP, Venstre og Sp 20 av 39 representanter, et skjørt flertall som fordrer godt og nært samarbeid. Partiene støtter Tom Mello (H) som ordfører og Anders Mathisen (FrP) som varaordfører. Vi er glade for å ha fått til en god enighet om valgteknisk samarbeid i kommende periode. Partiene har en gjensidig forståelse for hverandres politiske ståsteder, både overordnet og i viktige enkeltsaker.

Videre arbeid skal gjennomføres for å danne en politisk plattform, og det er etablert en forståelse i politikkområdene boplikt og fastlandsforbindelsen.
Det gjøres ingen endring i boplikten. Et eventuelt forslag om videre utredning støttes.

Partiene vil stemme for et eventuelt forslag om å gjennomføre ny meningsmåling om bygging av ny fastlandsforbindelse. Partiene støtter også et eventuelt forslag om å utrede om en folkeavstemning vil være hensiktsmessig å gjennomføre etter rapport fra KS2 er behandlet.

Vi er fem ulike partier som vil det beste for Færder-samfunnet.
Vi gleder oss! 😄

4. oktober er det konstituerende kommunestyremøte.

Her er bilder fra pressekonferansen 😄