God jul!

En julehilsen fra oss til deg

Kjære Høyrevenner!

Lørdag serverte Færder Høyres Blånisser pepperkaker og gløgg på Tjøme sentrum, Skallestad og Teie torv. Det var hyggelig med en juleprat uten politisk agenda, og det var stor stemning på stand hvor også noen av de nye nominerte listekandidatene var med.

Færder Høyres Blånisser stod på stand på Tjøme, Skallestad og Teie 17. desember

I kommunestyregruppa jobber vi for tiden med kommuneplanens arealdel som skal ut på høring. Her er det klare meningsforskjeller mellom rød og blå side. Sjekk høringsutkastet når det kommer i januar! I vårsemesteret blir det fokus på kommuneplanens samfunnsdel som er kommunens overordnede mål for tjenester til innbyggerne. Vanligvis så blir det ikke så store endringer i denne, da det gjerne er veien til målet som skiller de politiske partiene, og heldigvis ikke selve målet.

Budsjettet ble vedtatt med større kostnader enn vi ønsket, men økningene går til gode formål. Det er vanskelig å si nei til påplussinger i budsjettet til grupper som har det vanskelig, men med et budsjettforslag fra kommunedirektøren som allerede var i stort underskudd, så blir det etter vår mening uheldig å ta ytterligere fra sparekontoen.
Høyre fikk heldigvis flertall for en opptrappingsplan som skal gi oss økonomisk handlekraft også når det helt sikkert kommer tøffere tider med færre yrkesaktive pr. innbygger 👏🏼😄

Fastlandsforbindelsen: Det er litt stille rundt arbeidet med ny fastlandsforbindelse, men det jobbes med reguleringsplan og kalkyler. Det er flertall for bypakka i Tønsberg og Færder og i fylket. Litt forsinkelser må vi fremdeles regne med, men vi kan temmelig sikkert sykle og kjøre over ny firefelts bru i 2029.

Vi håper at du følger med på den løpende politikken i aviser og sosiale medier. Her på hjemmesiden og på vår Facebookside orienterer vi om store og små saker fra kommunestyret, råd og utvalg så langt vi kan. Vi håper dette er til glede for dere som liker å følge med på hva som skjer. Kontakt oss gjerne dersom du mener det er noe vi burde se nærmere på.

Færder Høyre ønsker deg en god jul og et riktig godt nytt år! 😄🎄
Hilsen foreningsstyret og kommunestyregruppa

Torbjørn og Tom