Hovedutvalgsmøte i plan, teknikk og miljø 31. januar 2024

Kort oppsummering

Det ble et svært nyttig møte sett fra den borgerlige siden, hvor Magda, Øystein og Pål var Høyre sine representanter. Sammen med våre samarbeidspartier fikk vi flertall i alle sakene. Det var stor enighet i hele utvalget og det var bare i én sak det ikke var enstemmighet og det var i klagen på fastlandsforbindelsen. Der ønsket Rødt/SV å stoppe fremdriften i planarbeidet ved å ta klagen til følge, men tapte dette med stemmetallet 1-10.

Det som var mest spennende denne gang var befaringen vi hadde på Rema1000-reguleringen på Teie. Her har det vært jobbet for å bygge ny butikk og utvikle kvartalet siden 2011.

Administrasjon og utviklere redegjorde for reguleringsplanarbeidet noe som var nyttig og viktig for hele utvalget. Samtidig er det et signal til omverdenen om at vi ønsker at det skal skje noe…..

Vi fikk i tillegg en orientering om tiltaksplan for byggesak om status og videre prioriteringer som var svært nyttig.

Sakene:

🔹Tilsyn og ulovlighetsoppfølging – organisering, prioritering og strategi 2024

🔹Munkerekkveien 4 – oppstart detaljregulering nr. 2023004

🔹Ny fastlandsforbindelse fra Færder – klagebehandling av reguleringsplan nr. 2019001*

🔹Gbnr 39/16 Buktaveien – konsesjon på erverv av eiendommen

🔹Gbnr 243/6 Haukevikveien 41 – klage på vedtak ifb med sittegruppe

🔹Gbnr 30/145 Ulvøveien 8 – søknad om dispensasjon – tilbygg til bolig

🔹Gbnr 211/156 Mågerøveien 81 – Enebolig med hybel – klagebehandling

🔹Oppheve forskrift om ekstraordinær båndtvang i Færder kommune

Her kan du se møte:

Her finner du sakspapirene:

Her er protokoll: