Nytt fra kommunestyret

Badeanlegg, folkehøyskole, frisklivs-tilbud, ventebod og økonomi

Foto: fra Kaldnes-presentasjonen

Høyre fikk flertall for å gi et positivt signal til Tønsberg om bygging av nytt felles badeanlegg. Tønsberg-regionen bør ha et tidsmessig anlegg for svømmeopplæring, idrett og rekreasjon. Dette får vi bare til om vi samarbeider. Spørsmålet burde være om vi skal vente til vi har evne til å bygge i offentlig regi eller om dette skal gjøres i godt samarbeid med private.

Etter forslag fra Høyre vedtok kommunestyret å være positive til folkehøgskole på Østre Bolæren. Dette kan innebære å ta noen kostnader, men ikke mer enn vi uansett må for å holde bygningene i drift.

Høyre er positive til opprettelse av folkehøyskole på Østre Bolæren. Her fra befaring i september 2021

Det var bred enighet om å opprettholde frisklivstilbudet som er et godt helseforebyggende tiltak.

Ventebod på Tenvik ble også vedtatt, til glede for skolebarn som slipper å oppholde seg på toalettet for å holde varmen mens de venter på buss eller ferge.

Kommunedirektøren har jobbet godt med kostnadsreduksjoner og vil fortsette dette arbeidet for å få balanse i økonomien. Høyre er ikke opptatt av et hyggelig regnskap, men vi ønsker gode tjenester også til fremtidens barn og fremtidens eldre.