Vibrandsøy-plattformen signert

I dag har partiene Høyre, Venstre, Fremskrittspartiet og Pensjonistpartiet inngått en forpliktende samarbeidsavtale for de neste fire årene.

Vibrandsøy-plattformen ble signert og markert i den gamle Knutsen-villaen på Vibrandsøy. Fv.: Nils Konrad Bua (H), Karoline Sjøen Andersen (H), Bjørn Gunnar Husby (V), John William Pettersen (PP), Gunn Bendiksen (FrP).

Nils Konrad Bua fra Høyre blir byens neste ordfører. Gunn Bendiksen fra FrP inntar varaordførerstolen. Samarbeidspartiene er enige om en politisk plattform som prioriterer eldreomsorg, læring i skolen, attraktive arbeidsplasser som gjør at flere flytter til kommunen og økonomiske prioriteringer som gjør at vi har handlingsrom til å møte fremtidens utfordringer.

Partiene har også fordelt posisjoner og verv seg i mellom. I tillegg til Bua og Bendiksen som inntar ledende verv, er de politiske underutvalgene fordelt slik:

• Utvalg for plan og miljø ledes av Arne Trygve Løvvik (FrP)
  • Utvalg for helse, omsorg -og sosiale tjenester ledes av Anders Amundstad-Balle (H)
  • Utvalg for oppvekst ledes av Bjørn Gunnar Husby (V)
  • Utvalg for personalpolitikk ledes av Elin Frønsdal (H)
  • Utvalg for kultur, idrett -og frivillighet ledes av Ivar Jacobsen (FrP)

I formannskapet besitter Høyre to plasser i tillegg til ordfører. Nyvalgt gruppeleder, Karoline Sjøen Andersen og Harald Larssen Lønning dekker opp disse.

– Vi er stolte og glade for å være i mål med en solid og ambisiøs plattform hvor alle fire partiene har fått lov til å skinne, sier Karoline Sjøen Andersen som også har ledet forhandlingene på vegne av Høyre.

– Nå ser vi frem til den 18. oktober hvor et nytt bystyre konstitueres og vi kan komme i gang med å gjennomføre vår politikk, avslutter byens neste ordfører, Nils Konrad Bua.

Den politiske plattformen kan du lese her: