Fem grunner til å stemme på Indre Fosen Høyre

1. Skolestruktur

Skolene: Vi ønsker en skole hvor elevene settes i sentrum. Vi skal satse på dyktige lærere og å bygge lag rundt eleven, fordi vi ønsker å gi barna i Indre Fosen det beste utgangspunktet i livet. Høyre går til valg på å bevare dagens skoler der det er elevgrunnlag for det!

2. Ja-kommune

Indre Fosen Høyre ønsker kortest mulig saksbehandlingstid og en politikk og planverk som er oppdatert. Vi ønsker å møte folk og næringsliv med en Ja-holdning. Det betyr raskere saksbehandlingstid og at vi vil legge til rette for flere boliger og arbeidsplasser der folk ønsker å etablere seg.  Befolkningsvekst er pri 1 for alt vi gjør i kommunen.

3. Kommuneøkonomi

Ved å bruke skattebetalernes penger på en klok måte, ønsker vi å unngå diskusjoner om nedleggelser og heller få diskusjoner om hvordan få befolkningsvekst og styrket kvalitet på tjenestene. På sikt er vårt mål å fjerne eiendomsskatten, slik at folk får beholde mer av sine egne penger.

4. Kvalitet i omsorgen

Høyre har mennesket i sentrum, ikke systemet. I 2030 er vi nesten 2500 eldre i Indre Fosen. Derfor trenger vi flere gode botilbud og aktiviteter tilpasset de eldres behov. Vi må legge til rette for at folk kan bli boende hjemme lengre. Våre eldre fortjener å bli møtt med tilpasset omsorg, aktivitet og riktig ernæring.

5. Jobbe for å bygge bro til Ørland og Trondheim

Indre Fosen er Trondheimfjordens perle, hvor det er potensial for å bosette langt flere. Ved å bygge bro, vil vi få et felles bo- og arbeidsmarked, og utviklingen på Indre Fosen kan skyte fart.

Finn ditt nærmeste valglokale

Du kan forhåndsstemme fra 10. august til og med 8. september. I denne perioden kan du stemme i valglokaler over hele landet. Se oversikt over lokale valglokaler og åpningstider her:

Valgdagen i år er mandag 11. september. På valgdagen må du stemme i Indre Fosen kommune. Se oversikt over lokale valglokaler og åpningstider her:

Husk å ta med legitimasjon når du skal stemme. Godt valg!