7 grunner til å stemme Høyre i Lier

1. På lag med barn og unge

Gode oppvekstsvilkår er den beste investeringen vi kan gjøre for enkeltmennesket og fremtidens samfunn. Lierbarnehagen og Lierskolen skal ha kvalitet og satse på kunnskap og mestring, med like muligheter for alle. Høyre vil at alle barn og unge skal kunne delta på minst én fritidsaktivitet, uavhengig av foreldrenes lommebok. En god oppvekst med muligheter for alle er den beste måten å bekjempe forskjeller og fattigdom i vår samfunn.

2. På lag med frivillighet

Frivilligheten er en av bærebjelkene i Liersamfunnet. Vi vil ha et inkluderende og mangfoldig kultur- og idrettsliv som bidrar til god folkehelse, deltagelse og inkludering. Lier skal være en ja-kommune for lag og foreninger.

3. På lag med de som skaper jobber

Lier skal være en JA-kommune. Et variert, levende og aktivt næringsliv gir vekst og utvikling. Høyre vil legge forholdene til rette for at det kan skapes flere arbeidsplasser i både nye og eksisterende bedrifter. Lier skal være en forutsigbar og samarbeidsvillig kommune for næringslivet vårt. Utvikling skaper velferd til glede for alle.

4. Alle skal kunne bo i Lier

Lier vil oppleve stor vekst i årene som kommer. Høyre vil legge til rette for at flere skal oppnå boligdrømmen ved å bygge flere og varierte boliger i Lier. Vi vil jobbe for at flest mulig får muligheten til å eie sitt eget hjem, og støtte ordninger som «leie til eie» og «bostart».

5. Solid og trygg styring i Lier

Lier er i dag en av Norges best drevne kommuner. Høyre skal passe godt på for at kommunen driftes godt og at fellesskapets verdier brukes på en best mulig måte.

Vi er garantisten mot innføring av eiendomsskatt.

6. Hele livet i Lier

Andelen eldre i Lier øker, flere med sammensatte omsorgsbehov og mange er ensomme. Vi vil at alle eldre skal få muligheten til et aktivt og sosialt liv, samt få omsorgstjenester som er tilpasset deres behov. Alle skal ha mulighet til å bo hjemme så lenge det er trygt og få sykehjemsplass når det er den riktige løsningen. Vi vil at de eldre selv skal få bestemme hvordan de ønsker å leve livene sine. Det handler om måltider, aktivitet og fellesskap, sammenheng i tjenestene og helsehjelp. Der Høyre styrer skal det være godt å bli gammel.

7. Grønne Lier

Lier Høyre vil føre en offensiv klima- og miljøpolitikk og skal jobbe for å kutte utslippene, ikke utviklingen. Vi vil legge til rette for bærekraftige næringsetableringer og gjøre det enklere for innbyggerne å velge miljøvennlig. Vi vil bruke offentlige anskaffelser til å fremme klima- og miljøvennlige løsninger.