53 edsvorne kvinner og menn er klare

Vi er i gang med et nyttig og viktig opplæringsprogram for topp motivert kandidater, som alle er klare til å stille seg bak Cecilie som ny ordfører i Nordre Follo kommune.

Olearys
Fra «Bli kjent»-kveld. Det er ikke hver dag Høyres logo preger skjermene på O’Learys på Kolbotn.

Alle med hjerte for Høyre gleder seg over fantastiske målinger for tiden.

Mandag 30. januar valgte vi våre kandidater til høstens valg. Vi har nå et topp motivert lag som er klare til å stille seg bak Cecilie som ny ordfører i kommunen vår.

Halvparten av våre kandidater (27) er nye i politikken. Gruppen har derfor satt i gang et omfattende program for å sette alle i best mulig i stand til å takle den spennende utfordringene det er å sitte som folkevalgt.

Jeg har selv tenkt mye over den første tiden i politikken, og hvordan ting kanskje hadde kunnet vært enklere med litt mer informasjon, opplæring og veiledning. De samme signalene har vi fått fra flere av de som var nye i inneværende periode, så nå har vi laget et «Onboarding og mentoring»-program som vi håper skal gjøre jobben. Vi trekker både på ressurser i egen gruppe og fra partiet sentralt for å få et best mulig opplegg. Første samling er allerede gjennomført, og alle nye er fordelt på i alt 10 erfarne mentorer.

Forventningsfulle og håpefulle kandidater møtte til «Bli kjent»-kveld og fotografering mandag 6. mars og allerede torsdag 16. mars er første skikkelige samling. Denne har tema «Hjelp, jeg har blitt nominert». Her vil Tine, Melissa og Cecilie dele sine erfaringer med kandidatene. Senere går det slag i slag med til sammen 4 samlinger som kulminerer i samlingen «Hjelp, jeg har blitt valgt».

Planen for kandidatopplæringen i kortform

Flere Høyreforeninger har vist interesse for opplegget vårt og har bedt om å få kopiere opplegget. Det byr vi selvsagt på!

Mye tyder på at dette teamet skal spille en avgjørende rolle for Nordre Follo i de neste 4 årene og jeg håper alle støtter helhjertet opp om å gi dem all mulig hjelp på veien.

Først skal vi vinne valget, så begynner jobben!

Knut Oppegaard