Cecilie Pind – ny ordfører i Nordre Follo

Tirsdag 10. oktober 2023 var det nye kommunestyret i Nordre Follo samlet i Gamle Oppegård Rådhus for å konstituere seg.

Ny ordfører og varaordfører
Cecilie Pind (H) er ny ordfører og Tønnes Steenersen (Frp) ny varaordfører i Nordre Follo kommune

Cecilie Pind (H) er valgt til ny ordfører i Nordre Follo – gratulerer!

Cecile har vært Høyres ordførerkandidat ved valget, og ledet partiet til et solid valgresultat på 37,7% oppslutning, så det var sånn sett ingen overraskelse av hun ble valgt til ordfører. Men i et konstituerende møte har alle partier mulighet til å foreslå sine kandidater som ordfører, så først etter forslag og avstemming, var det offisielt og klart at Nordre Follos nye ordfører er Cecilie Dahl-Jørgensen Pind (H).

Når ny ordfører er valgt, i et konstituerende kommunestyremøte, takkes avtroppende ordfører av. Hanne Opdan ble dermed behørig takket av med hyggelige ord og hilsener fra både kommunedirektør Øyvind Henriksen, tidligere varaordfører (i Ski) Camilla Hille (V) og fra ny ordfører Cecilie Pind (H).

Cecilie fikk så overlevert ordførerkjedet av avtroppende ordfører Hanne Opdan.

– Jeg ble skikkelig rørt. Dette har jeg jobbet for så lenge, så det er stor stas, uttalte Cecilie til Østlandets Blad.

Videre saker til behandling ble så gjennomført med ny ordfører, Cecilie Pind, som møteleder.

Det ble valgt ny varaordfører, Tønnes Steenersen (FrP). Videre ble det valgt representanter til det nye formannskapet (13 medlemmer) og det ble valgt utvalgsledere og medlemmer til de ulike utvalgene.

– Nå gleder vi oss til å brette opp ermene å komme i gang med utviklingen av Nordre Follo fremover, sier vår nye ordfører i Nordre Follo, Cecilie Pind.

Allerede kvelden før det konstituerende kommunestyremøtet var det presentasjon og signering av den nye politiske plattformen for kommunen, med den politiske styringskoalisjonen Høyre, Fremskrittspartiet, Pensjonistpartiet og Senterpartiet.

Hele den politiske plattformen – Trygg økonomi og styring der vi prioriterer det viktigste først: eldreomsorg, oppvekst og folks privatøkonomi – finner du her.