En trygg oppvekst

Nordre Follo skal være blant landets beste oppvekstkommuner. For å legge til rette for en god og trygg oppvekst, er det viktig at alle barn blir sett. Tidlig innsats kan bidra til at færre faller utenfor og at alle får en god barndom.

Barna i Nordre Follo skal tilbys barnehager som legger til rette for lek, sosialisering, språkutvikling og forberedelse til skolen. Kompetente og engasjerte ansatte er avgjørende for å få dette til. I Nordre Follo har vi gode muligheter til å gi alle barn varierte naturopplevelser, noe som gir grunnlag for god folkehelse.

Vi skal ha landets beste skoler. Skolene skal gi elevene kompetanse og praktiske ferdigheter, som gjør dem godt forberedt til å møte voksenlivets utfordringer. Elevene skal oppleve trivsel og mestring. Motiverte og faglig dyktige lærere er avgjørende for gode resultater. God læring krever også gode skolebygg. Skolefritidsordningen (SFO) er et viktig tilbud til mange av elevene våre. SFO skal derfor være et godt sted å være for alle, hvor det legges til rette for aktivitet og læring gjennom lek.

Derfor vil vi
  • opprettholde tidlig innsats fra 1.-4. klasse, spesielt med tanke på seksåringene
  • gjennomføre løpende opptak i barnehagene
  • ha god barnehagekapasitet