Har Arbeiderpartiet magemål?

I innlegg etter innlegg søker Arbeiderpartiet å skape et inntrykk av gode resultater og effektiv styring av Nordre Follo kommune.

Fakta er alltid nyttig og det er også viktig å sette spesielt bruken av statistikk i perspektiv. Når Arbeiderpartiet søker å ta æren for at det er skapt over 2045 arbeidsplasser i kommunen de siste 2 årene, kan det være greit å vite at sysselsettingen i hele landet har gått opp i samme periode (med 5 % for å være eksakt) og at folketallet i Nordre Follo kommune har økt med 2211 personer i samme periode. Av disse er 1919 personer over 18 år.

– Det skulle da bare mangle om ikke dette skulle medføre et høyere antall arbeidstagere i kommunen, skriver Knut Oppegaard, Nordre Follo Høyres 5. kandidat til kommunevalget.Knut Oppegaard, Nordre Follo Høyres 5. kandidat til kommunevalget.

– Jeg har tidligere vist til det kjente ordspillet «Kritikken blir best når man skriver den selv». Jeg er glad for at det er velgerne i kommunen vår som skal avsi den endelige dommen over alle kommunens politikere ved valget om knappe to uker, legger han til.

Les i innlegg på oblad.no hva Knut skriver om vekst i privat sektor, sysselsetting og innovasjon … og om å bruke statistikk med vett og være måteholdne med å ta æren for seire.